Nu närmar det sig!!

Haha!! Husse har inte fattat att pennor och sudd skall ligga i burken under lock!! Dagen är räddad!!
Grannens grund är klar. Nästa vecka kommer huset. Matte är SÅ nyfiken.
Vad vi längtar efter att få gå till Storhagen. Snart är det nog så fritt från snö så att vi kan gå dit. Blåzza såg/kände doften av något spännande och visade bästisen att det var viktigt att vara observant. Strax stod båda två som statyer och glodde mot Storhagen. Vi andra varken såg eller kände doften av något.
Nu följer vi hasselbuskarna. Snart blommar dom!
För många år sedan skördade vi hö på den här tegen. Höet var halt som jag vet inte vad. Vi hade lagt ett lass på en vanlig vagn, alltså ingen vagn med höhäck, Allan körde försiktigt. Jag satt högst upp på lasset med pojkarna framför mig när hela lasset började glida av vagnen. Det gick bra,  men att lägga lasset en gång till var inte roligt alls. Aldrig finns det så mycket mygg och blinningar som när man håller på med höet. Aldrig är det så varmt som då, och ändå saknar jag det ibland. Precis som jag så här års saknar lammen. Lamningen, ljudet. doften spänningen. Faktiskt också att gå upp mitt i natten för att titta till djuren och ibland stanna kvar för att det var lamning på gång.
Här är husse med sina tjejer. Det är med Blåzza som det var med pojkarna när de var små. På dagen var dom pappas men på natten var de mammas. Historien upprepar sig.
Ett fantastiskt väder har vi haft. Mamma fick besök och jag hade med äppelkvistar, men också några syrengrenar som han kan hänga sina pärlägg i.
 
Sedan har jag sytt och strukit och sytt på maskin och för hand. Nu är det bara det sista kvar innan ni får se. Buröverdraget är snart färdigt. Snart skall ni få se resultatet
 
Nu är min säng uppvärmd, så Natti natti!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0