Jag är INTE pollenallergiker!!

Det har kliat i ögonen och näsan har runnit. Dessutom har jag nyst jättemycket de senaste dagarna. I morse tänkte jag: Kanske jag inte tål pollen. Jag tar en tablett. Vi har receptfria hemma som Matilda kan ta när hon kommer hit och hon har glömt ta innan hon åker hemifrån.
 
Så åkte vi till stan och uträttade några ärenden. Jag köpte ny spårlina. Jag köpte garn, inte för att jag behöver garn, men det är så jättefint och då måste jag unna mig det tycker jag. Jag köpte grind så att vi kan dela på Blåzza och Smilla JAg köpte medicin till Ronja och fästinghalsband till båda tjejerna
Jag handlade på Kvantum på hemvägen. När jag sedan skulle köra hem höll jag på att somna bakom ratten  Jag var så trött så hugaligen. Hemma åt vi ägg och sill och därefter sträckte jag ut mig för att vila lite. Jag sov i nästan två timmar. Jag är helt övertygad om att det var tabletternas fel, Det är ingen röd triangel på burken, men när man läser biverkningar så står det att man kan bli sömnig. Det blev jag!!
Då förstår ni att jag inte kan vara allergisk. Jag kan omöjligt ta en sådan tablett varje morgon och sedan sova bort dagarna. Nej, jag får klia ögon och nysa och snyta mig. Det smittar ju inte.
 
I dag har det varit en fantastisk dag. Nu måste jag plocka fram lite sommarkläder. Även om det kommer att bli bakslag så kan man ju vara lite sommarlätt klädd de dagar som är varma.
I dag har jag inte tagit ett enda kort. Jag får bättra mig i morgon.Nu skall jag titta på nyheterna och sedan strosa lite utomhus innan jag träffar Jon Blund
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0