Viltspår

Dagen började som de flesta dagar med promenad och lite småplock efter frukost och läsning av Upsala Nya Tidning. Däremot har jag kommit av mig med att lösa namnsdagskrysset.
I dag var det Bordssamtal på syföreningen. Lite svårare text än det har varit tidigare, så samtalet gick lite trögare, men det är väl bra att det inte är lika varje gång.
Varje gång dricker vi kaffe och det smakar alltid lika gott.
 
En stunds mellanlandning hemma innan jag åkte med Blåzza "hem" till Bombax i Lundbo och spårskogen. Jag tror inte jag var ute i skogen förra sommaren eftersom jag hade sådant besvär med mitt diskbråck. I dag var det nytändning. Monica hade lagt ett spår till Blåzza som flera gånger passerade viltsvinsbök och Blåzza brydde sig inte. För två år sedan fick hon plötsligt för sig att viltspårsdoft var mer spännande så kom hon på en sådan doft struntade hon i allt annat
 
Nu hoppas jag att vi har fått nytändning och att hon kommer att spåra rådjur och strunta i gris
 
 
Fina Dacke var också med.  Dacke som när vi hade "syläger" i Värmland, hade fullt schå att hålla ihop sin flock med tanter
 
Det var en fantastisk kväll. Riktig försommar och vi njöt både av väder, duktiga hundar och gott fika, som alltid hos Monica
Jag är inne i en period då jag är så maniskt sötsugen så jag  har ätit upp den torkade frukten i myslin när choklad och annat godis  var slut i kyl och frys. Än har jag inte börjat äta sockerbitar, men det har varit nära ett par kvällar.
I kväll hade Monica en sorts jordnötsgodis som var så försvinnande god så i morgon när jag åker till stan skall jag kolla om jag hittar sådan. Runda kulor i choklad med fyllning av någon ljuvlig massa med jordnötssmak Ojojoj!!  SÅ goda
 
Vi hade planerat stadsresa i morgon Allan hade tid hos audiologen för att få hjälp med sin hörapparat som skaver så att han måste vaddera med fetvadd för att inte få sår. Han har väntat på tid i tre veckor och i morgon så äntligen!!. I eftermiddags ringde dom och sa att tiden var framflyttad FYRA VECKOR!!. Vilken himla tur att det finns fetvadd !!
Får se hur det blir med stadsresa i morgon. Jag skulle köpa ny spårlina, garn, fästinghalsband och tabletter till Ronja och en grind så att vi slipper kompostgaller när Smilla är hos oss. Inget är akut, och luften gick ur oss.
Fästingarna är här. Jag plockade en på en av hundarna på Bombax. På vilken minns jag inte.
 
Wilma kom in och behövde lite läxhjälp. så roligt det är när jag kan hjälpa henne. I morgon skall jag skjutsa till skola och sedan skall jag hämta kryddor som skall levereras till människor som beställt. Kryddor som den franska gruppen har sålt för att få in pengar till sin Parisresa.
 
Visst måste det vara nästan sommar när man kan gå ut i nattlinne och hämta hunden som inte vill komma in??. Väl inne går hon direkt till bänken  där torkollan står. I den finns både köttbullar och fläskkarre på torkning  till belöning vid väl utfört arbete. Jag blev lite fundersam om hon verkligen skulle få något. Hon ville ju inte komma självmant och jag hade tittat på sveriges fetaste hundar på tv. Jag fick en tankeställare och jag önskar att Allan hade tittat. Sannolikt hade han inte tagit till sig budskapet: "Hon tycker ju att det är så gott!! " är Husses mantra
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Vilken härlig kväll vi fick och vilket fint kort du tog på Dacke, mycket finare än mitt! Kram

Svar: Ja en otroligt fin kväll. Alltid lika mysigt på dina kurser. Är så glad att jag får vara med. Är också jätteglad att Blåzza spårade. Trevlig helg!! Kram
danvikstjejerna.blogg.se

2018-04-19 @ 20:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0