BRYNOLF

I dag har Brynolf namnsdag, så nu går det enligt gammalt inte att slå med lie längre. Lien blir ovass direkt. Det visste man av erfarenhet.  . Det är väl viktig kunskap?? Men visst är det roligt att veta att lien blir ovass? Hoppas min lilla kolibri klarar gräset för nu efter allt regnet har gräset vuxit även på ställen där inte gräsklipparen kommer åt
 
VI började dagen hos Audionova. Min vänstra hörapparat fungerade inte så bra (har ni hört det förut möjligen??)
Först sa höseltanten att jag var inbillningssjuk!!!. Sedan sa hon att jag höll telefonen fel om det var lägre ljud på vänster än höger sida. Jag trodde nog att jag höll telefonen likadant vid båda öronen, men bad att få gå ut i bilen för att hämta telefonen så hon kunde se hur jag gjorde. Det behövdes inte!!
Då kom hon på att hon kunde höja ljudet i den vänstra hörapparaten, precis det jag bad henne göra när jag kom dit. Nu var det inte så enkelt utan jag fick stänga av den högra hörapparaten för att hon skulle klara det " "Det är så med teknik och gamla hörapparater Våra datorer har nyare program så det är lite besvärligt" Så småningom så blev ljudet högre och jag betalade och vi åkte vidare.
Väl hemme insåg jag att den högra apparaten inte har något ljud alls. Kl 8 i morgon skall jag komma dit och få hjälp Älskar teknik, eller inte??
 
 Om besöket på Kvantum berättar jag inget, för hur roligt är det att höra om alla tokiga pensionärer som storhandlade allt som det var extrabilligt att handla i två dagar??
När jag ser Risifrutti i kyldisken tänker jag på mamma. Jag undrar hur många hundra sådana burkar jag har köpt till henne. En längre period var det det enda hon åt. En liten smörgås med rödbetssallad kunde hon ibland äta som tilltugg. Inte så näringsriktigt men hon höll vikten och just då var det det viktigaste. Hon åt massor av godis också, så sockerbehovet blev väl täckt
 
Hemma igen började jag ringa till SSRK dit jag anmält Blåzza för prov. Jag började i går och har fortsatt i dag. Till slut ringde jag kassören som skulle ta tag i ärendet. 7 veckor tyckte hon var oroväckande lång tid att vänta. Hon skulle återkomma i morgon. Spännande
 
Vi har tagit upp träningen igen. Det innebär att jag tog med klöv, blod och snitslar och åkte till skogs. Det var underbart i skogen. Jag satte snitslar och gick hit och dit med klöven och skvätte lite blod här och var och njöt.
Plötsligt insåg jag att både blod och snitslar var på upphällningen och att jag hade gått rätt länge så spåret är nog ganska långt
Undrar om detta kan räknas för tätning för Blåzza, Hon kommer ju  inte att kunna se över ormbunkarna Måste väl duga lika bar som granar??
 
Lite blåbär finns det kvar som Blåzza kan äta på hemväg när hon hittat klöven som ligger
 
inte så långt från den här "lilla"  pappersremsan
Nu hoppas jag bara att regnet inte kommer förrän i morgon eftermiddag så att blodet inte regnar bort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0