En rolig dag

i förmiddags åkte Wilma och jag till Labbo gård Där fanns det djur av flera slag. Vi skulle köpa kycklingar. Dom gråa och dom gula är hedemorahöns och det har jag bestämt att Wilma skall ha nu när hon skall börja med höns
Här väljer hon ut dom som hon skall ha. Jag valde en svart. Den heter Lakrits, vad annars Om det är en tupp eller en höna ger sig så småningom. Dom är två dagar gamla och inte könssorterade. Vi skulle ha tio stycken, men ni vet hur det är att köpa lösgodis??
 
Här åker vi hem och jag anar att Wilma fotar för att skicka bilder till släkt och vänner
 
Det fanns fjällkor och Gotlandsfår och ankor av olika raser och massor av höns och kycklingar av olika sorter. Jag såg kaniner och en bordercollie I gårdsbutiken fanns det massor av vackert garn i olika färger Det fanns fårskinn och lite annat smått och gott
 
På hemvägen stannade vi hos mormor Hjördis. Säkert känner hon att vi var där och visade en av de nya i familjen
 
Vi plockade solrosor på självplocken vid Vendels kyrka
 
Väl hemma fick dom flytta in i en kaninbur. Nu bor dom i hallen hos Wilma. Första steget på vägen att flytta hemifrån. Nu önskar vi dom lycka till i livet och hoppas att dom skall trivas på Danviken
 
I kväll har Wilma spelat fotbollsmatch i Björklinge. Ledarna skrek DOMAREN ofta ofta.när dom tyckte att hon dömde fel. Det var en tuff tjej för hon sa till ledarana att om dom inte var tysta så skulle hon sätta dom på andra sidan. Jag är så stolt över Wilma och en av hennes kompisar som efteråt gick fram och pratade med domaren och sa att dom förstod att hon tyckte det hade varit jobbigt att dömma, men att dom tyckte att hon var duktig som stog på sig
Sådana fotbollsspelare behövs det många av!!!
 
Nu smyger sig augustimörkret på och det är så vackert ute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0