Inga hundar

Jag släppte ut hundarna och satte mig lite vid datorn. Så gick jag till dörren för att ropa in dom men ingen kom. Jag krrade och då kom Ronja, inifrån rummet. Ingen klocka ringde så jag höjde rösten och ropade Blåzza HIT!!
Ingen Blåzza!! Innan jag satte på mig trätofflor för att gå ut och leta så tog jag en tur till rummet för att kolla. Där låg hon och sov. Helt döv eller bara olydig???
 
I dag har annars varit en mellandag. Jag har sytt lite. stickat lite, planterat om några blommor i större krukor. Ansat pelargonerna. Vattnat uteväxterna. Tittat väldigt mycket på karta. Ringt och bett om vägbeskrivning och insett att nu är det hög tid att jag lär mig GPS
 
För ett tag sedan köpte jag ett maskindiskmedel som jag använder ibland. Det är enligt reklamen extra bra och gör rent både disk och maskin. Den flaskan står i städskåpet. I dag när jag skulle starta diskmaskinen var ett sådant tillfälle "ibland". Jag tog flaskan, tog av locket och hällde i diskmaskinen och såg förvånat att det rann. Diskmedlet är pulver. När jag läser på flaskan i handen så inser jag att det är sköljmedel till tvätt Det använder jag så sällan så det står också i städskåpet.
Nåja jag fick stänga luckan så sköljmedlet rann in i maskinen och så fylla på med diskmedel.
 
Nu läste jag inte på flaskan, men nog har vi varnats många gånger att inte ha flaskor med fel etikett på??
Det kan hända farliga saker om man tar fel. Nu gjorde det inte det idag och inte heller den gången när pojkarna var små och vi höll på med höet. Vi var törstiga och skickade in Henrik att blanda till en kanna saft och ta ut till oss. Snart var han tillbaka med saft och glas. Vi hällde upp och drack och
Det var inte saft! Det var min körsbärslikör spädd med vatten som han bjöd oss på. Ett roligt minne nu, men inte roligt då (men jag tror inte att jag skällde på honom.)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0