Modern sjukvård

Så kom det då äntligen, svaret på mitt EKG. Inte på posten, nej med sms. Det måste väl vara det senaste sättet för läkare att lämna resultat av prov. Inga frågor som tar tid att besvara. Bara ett kort meddelande "Ditt långtidsekg visar att du har ofarliga xslag, inget flimmer" och så namn under. Kan det bli enklare.
Nåja det är ju bra att dom undersöker när dom misstänker något, men visst blev jag lite orolig  eftersom jag har följt Allans förmaksflimmer med konverteringer och medicineringar och bekymmer under snart 40 år. Nu njuter jag av att xslagen inte är farliga.
 
 Nu är det en fantastisk kväll. Jag har suttit ute och läst klart en deckare. Jag har blod i kylskåpet för jag tänkte lägga ett kort spår, men så varnas det för regn och åska så jag lägger över dagen i morgon i stället om det är uppehåll
Jag är så trött på denna evinnerliga värme. Observera att jag inte skrivit en enda rad om att jag ogillade åskregnet som slog sönder både blommor och tomater. Jag längtar så efter hösten och bollkryssen
Vi nosar efter lagerblad så kanske vi kan klara ett doftprov snart. Det är nästan den enda aktivitet vi orkar med. Att leta doft i ett svalt garage eller verkstad.
Ronja hatar kylvästen, men accepterar kall blöt handduk. Det gör inte den lilla. Hon går mellan solen och kylfläkten
Vi längtar efter älgjakten också. Ja, inte jag men tjejerna. Dom har en kompis i Örke som har kommit med älgben två år och i dag fick dom de sista märgbenen från frysen
Just nu ligger dom ute i skuggan och gnager.
Det märks att dagarna är kortare, man kan inte sitta ute ocjh läsa lika länge som i somras, men nu kan man snart tända ljusen i blommorna ute i trädgården och i ljuslyktor inne. Det behöver bara bli lite kallare först
 
 
 
Vår älskade Nessie som var så lycklig när hon fick vara ute i snön. Jag älskar denna bilden och med den önskar jag en fin fortsatt vecka
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0