Symaskinen har börjat jobba

Efter en arbetsfri sommar när symaskinen stått framme, men med mössa på sig så har den fått börja jobba igen. Först lite provrutor för att bestämma storleken och sedan körde vi. Men först stryka, skära och sedan sy, skära, stryka....Det är jobbigt med presenter för dom kan man ju inte visa på facebook. Jag har flera sådana projekt på gång under hösten. Nu är jag sugen på att handarbeta. Det är svalare så tyget och garnet klibbar inte fast på fingrarna längre Så skönt!
Jag har varit hos Carolina på "prova kläder i mitt kök". Det är så mysigt. Först tittar vi på kläderna och sedan så är det fritt fram att prova, och om man vill handla. Jag föll för en koboltblå ??? Vet inte vad det kallas. Kortärmad jumper utan ärm?? Jag vet inte vad som hänt med mig. Det blir allt mera blått i min garderob.
Gott fika med Sveriges godaste äppelkaka fick vi också. Det fanns bullar också och lite annat smått och gott.
På andra sidan vägen gick det tre mammor med barn
Fölen kan inte vara så gamla och bedårande söta.
 
Nu skall jag återgå till symaskinen en stund innan jag lägger mig. Njut augustikvällen. Den är så vacker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0