Barndop

 
I dag har vi varit på barndop i Västergår´n. Alma döptes Det var så fint solen sken och prästen som var inlånad från en annan församling är fantastisk. Han har varit här tidigare och under den tiden så döpte han storebror Alfred. Nu kom han för att döpa Alma och båda barnen har samma doppräst. Jag gissar att när det så småningom blir bröllop så blir det Mattias som blir vigselförrättare. En riktig familjepräst, precis som Ottos familj har.
 Tre gamla gubbar på rad. Tre gamla gubbar som möts på barndop och konfirmation
 
Ett rikligt och supergott fikabord.
 
Barnens farmor och jag har kännt varandra i masssor av år, Jag var med på Johans dop och konfirmation. Johan som är pappa till dagens dopbarn. Flera av gästerna har varit med på kalasen genom åren. En sådan förmån att få dela ett uppväxande släkte och dessutom nästa generation. Det är extra roligt att Johan och hans familj är grannar till oss. Jag VET att om det krisar och inte Ottos familj finns till hands, så finns Johan och Evelina. Så tryggt när hälsan sätter P för en del aktiviteter.
 
Jag har en bonusfamilj till. Dom bor lite längre bort, och jag har inte kännt dom så länge, men jag vet att behöver jag dom så finns dom
Vilken lycka att ha bonusfamiljer. Vilken trygghet det är. Jag tror inte att ungdomarna riktigt fattar hur viktiga dom är i mitt liv
 
Nu packar jag för att åka till Alfta och spåra. Ja  jag skall inte spåra. Det hoppas jag att Blåzza gör och att jag bara behöver hålla i spårlinan. Vi är några som åker upp tillsammans för att spåra och umgås och njuta livet. Vi har hittat varandra i Monicas spårskog och tagit beslutet att spåra i annan skog tillsammans
 
Innan jag lägger mig skall jag sätta mig ute med min "braiga" bok RÖTT STOFT av Ann Cleeves och läsa en stund
Nu njuter vi högsommar Vägkanterna är slagna och då är det högsommar
Sköt om er
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0