En härlig fredag

Vi startade tidigt i morse. Jag vaknade av att Ronja krafsade mig i ansiktet vid halv sju ungefär.Hundarna fick mat och sedan drog vi till skogs.  En jätteskön skogspromenad. Inte varmt. Alldeles tyst och lugnt. Vi strosade en stund innan Ronja fick hoppa in i bilen. Det var inte populärt, men hon hade inget att välja på.
Jag drog ju en klöv i går kväll. Den hade inte legat 12 timmar, men nu var det ju inget prov utan bara att matte var sugen att se Blåzza spåra. Vi drog iväg Blåzza och jag.Hon tog upp spåret bra. Det gör hon nästan alltid och det känns så bra när det så tydligt syns att hon vet vad hon gör.
Visst hon ringade i en oblodad vinkel och hon genade på ett annat ställe men klöven låg där och mattes lycka var stor när hon slickade på den!! Älg är tydligen mer intressant än rådjur. Så bra.

På hemvägen såg vi vår räv där vi brukar se den men innan jag fick upp kameran så hade den närmat sig skogen.
Efter frukost åkte jag och handlade lite mat innan jad använde dammtrasa och dammsugare
Blommorna som jag har glömt namnet på och inte kommit ihåg att kolla upp heller, har börjat blomma
Dagen har gått sin gilla gång och jag skulle lägga in några bilder nu, men det går inte så jag önskar er alla en fin fortsatt fredagkväll. I morgon hoppas vi på att Johanna skvätter riktigt mycket
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0