Längtar regn!!

Så glad jag blev när jag tittade ut, men så kortvarig glädjen blev. Det blev inte mera än så här, men det var lite svalare när vi tog morgonpromenaden. I dag såg vi inte räven. Vi såg en "massa" fina hönor. Blåzza kan stå hur länge som helst och titta på dom. Hon är som en staty, alldeles stilla och alldeles tyst. Hon är en fågelhund, ingen tvekan om det.
Vad är det för dag i dag??
Precis !! Våffeldag Husse hittade lite grädde i kylskåpet och hans mamma gjorde visst våfflor när grädden var på gränsen till att bli för gammal. Det blir frasigt och gott.
 
Med glass på blev det riktiga sommarvåfflor
 
Jag åkte en tur i eftermiddags och jag blir ledsen när jag ser alla gula björkar
Normalt älskar jag höstfärger, men i år har de kommit för tidigt.
 
Min solros. Fåglarna jar tappat ett frö just där och den trivs bra trots torkan Man behöver stege för att nå upp och lukta på den
En massa knoppar har den också som jag kan njuta av längre fram
 
Nu hoppas jag att det kommer regn och att det kommer mycket regn.  Nu har jag ställt kompostgallret för den öppna dörren så att hundarna skall hålla sig inne. Ronja ligger så nära gallret hon vågar för att få svalka, men den lilla lider inte av värme så hon har bäddat ner sig i mattes säng. Jag skall se om jag kan maka henne lite åt sidan
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0