Min matte är värdelös

I går så åkte hon till Lenas för att vattna blommor och titta till huset. Fick jag följa med? Nej! Fick Ronja följa med? Ja! Hon fick springa jättemycket på Lenas tomt och kolla dofter och skicka sms.
Husse tycker ju om när jag är hemma hos honom, men i alla fall..
 
I dag var det invigning på Hunderbart dagis och pensionat i Högsta. Fick jag följa med? Nej!  Matte åkte ensam!!
Mingel
 
Det får plats många hundar här och det är jättefint
 
Dom första tio som kom fick en godiebag så nu är frågan om den är min eller Rojas. Ja godiset kan vi dela på , men leksaken. Jag tycker att den är min för det är ju i samma hus som jag tränar nosework. Matte köpte förresten med sig en flaska med doft av lagerblad så vi har tränat på det
Så här kan hon gömma
 
eller så här. Inte svårt alls men jag tror att matte gärna vill se var doften finns Hon litar inte på min markering, trots att den är superbra!! Hon är värdelös!
 
På vägen åkte hon till Upplandsblomman Hon har letat jättemycket efter namnet på blomman hon köpte häromdagen Den heter PORFULACA och kallas ofta för spanskt ogräs Här är en vit
 
och här en rödaktig.
 
När jag hade letat reda på alla pinnarna med doft i trädgården så fortsatte vi i garagen Där fanns doften på vedträn och traktor och i skor och på väggen och... Det är jätteroligt!!   Dessutom får jag godis.
 
Men sedan, när vi kom in då skulle det luggas Fy farao!!. Hon klädde av mig en massa päls så nu ser det ut som sjögång på min rygg.  Min lejonfrisyr är borta och en massa på svansen, men tro inte att hon är färdig. Tur att husse finns! Han var superhungrig så matte fick avbryta pälsvården för att laga mat.
Jag tycker mig ha förstått att det skall bli en fortsättning i morgon, men det kan ju komma något emellan.
Visst håller ni tummarna för att det gör det??
 
Puss/ Blåzza
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0