Ny app

I går gick jag omkring och var riktigt euforisk efter dagarna i underbara Hälsingland. Dessutom hade vi finbesök från Småland. Det var Simon m familj som var här några trevliga timmar. Mycke prat och skratt och minnen
Jag har tänkt mycket på det där med bilder på facebook och på barndopet stog det på programmet att vi inte fick lägga ut bilder på barnen i sociala medier. Så förståndigt av föräldrarna. Med samma tanke i huvudet så får ni inte se bilder på de härliga barnen som gästade oss. Dessvärre tog jag inga bilder till mig själv heller.
När släkten hade lämnat oss och Ottos familj hade åkt på semester  söderut, unnade jag mig lite egentid innan det var dags för nyheter
Efter nyheterna åkte jag till Åkerlänna för att titta till Lenas blommor och det blev ett riktigt viltsafari Jag såg både rådjur och hjort. Räven smög längs dikeskanten en en rovfågel seglade över mossen Det var ett underbart ljus och jag njöt. Plötsligt fick jag se Malin och stannade för en mysig pratstund med henne. Jag har varit hennnes fröken, men nu är hon en kär vän. Vi pratade  hundar och foder och torka och viltspår och utställningar. Jag tycker att hon skall åka till Lundbo och gå spår med sina drevrar.
Under dagen hade Blåzza mest legat under kylfläkten, men när jag kröp till sängs så kom hon och lade sig så nära det gick. Märkligt! Jag var rätt varm så jag flyttade på henne men hon flyttade sig tillbaka och så småningom så somnade vi. Jag lovar att jag var svett när jag vaknade.
 
 
Hur många vet att om man har en bokad läkartid så åker man gratis på UL´s bussar. Man laddar hem en app och följer instruktionerna på datorn och kan man inte det så får man göra som jag gjorde. Tog hjälp av, denna gång, en svärdotter. Så tryckte jag in mitt personnummer och upp hoppade figuren på bilden. Den visade jag för chauffören på både dit och hemvägen och åkte gratis.
Det var en ren tillfällighet att jag hittade informationen när jag skulle kolla hur man köper biljett med appen på mobilen Jag har inte sett någon reklam om det och hade min egen bil varit hemma hade jag inte hittat det heller. Då hade jag kört bil in och parkerat i garaget. Nu hade jag Annicas bil som är mycket större och jag var inte sugen på att parkera den i ett trång garage. Visst tar det en väldig tid att åka buss. Inte själva resan, men man skall till och från bussen och man måste ha tidsmarginaler så att man inte kommer för sent
Varför jag var på sjukhuset?? Jo min puls slår lite ojämt och det kan vara förmaksflimmer så nu har jag fått ett 24timmars EKG. Det fick jag fastmonterat på bröstet. Sedan satte syster på mig ett nät. Ett sådant som sitter runt julskinkorna ni vet. Det skall hålla alla sladdar och dosor på plats. Precis som skinknätet är det av syntet och det kliar något hemskt. Om jag hade en annan kropp så skulle jag tagit kort och lagt ut, men så roligt skall ni inte få. En "något" blekfet kropp i ett skinknät från hals och ner över rumpan. Där skall det sitta till 10.30 i morgon. Då stängs mätaren av och jag skall ta bort både nät och övrigt och stoppa i en påse som skall läggas i en brevlåda utanför dörren till mottagningen så fort som möjligt.
 
Så hade jag i princip bara kommit hem när jag fick ett sms att min bil var klar att hämta. Ulla skjutsade in mig. Jag löste ut bilen med 1500 kronor. Självrisken var just så mycket. Sedan åkte jag för att tanka. Jag undrar om jag någonsin haft så tom tank
 
Kanske har ni läst den bloggen där jag skrev att när bensinen skulle gå upp till över 1kr/l så skulle jag sluta köra bil. Det var många år sedan och man kan ju ändra sig.
 
Via Rusta för att köpa lite garn, lite tuggpinnar och kvastar och sedan hem. Nu har vi ätit mat och vattnat grannens blommor och tittat på bilden på katten hos Allans lillasyster
 
 
Thea har skickat bild på henne som för ett år sedan var som en karamell. Jag tycker att hon fortfarande är väldigt söt, trots att hon ser lite sneögd ut.
 
Jag har många år sagt att sommarkvällar med en bra bok och ett glas vitt vin, det tankar kraft till vintern. Nu är det länge sedan jag drack vin till boken Jag har övergått till kranvatten, och jag känner mig nästan mätt på att sitta ute och läsa. Det trodde jag aldrig att jag skulle bli trött på. I år har verkligen sommar och värme blivit i mesta laget för mig. Jag lider med djuren, både vilda och tama. Jag lider med bönderna som har så glest med säd på sina åkrar och inget, eller på tok för lite foder till sina djur. Men jag njuter av att Blåzza tiger när jag rusar ut och säger NEJ till henne när hon skäller.
Nu njuter vi sommarkväll
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0