Vi bor på landet!!

I går gjorde jag just ingenting. En liten tur till affären för att ladda upp med mjölk och fil och senare på dagen en liten tur till Åkerlänna. Den här gången såg jag inget vilt, men massor av gula träd
 
Betesmarken är också gul.
 
Njuter inte värme. Har fått förklarat att när man äter blodtryckssänkande medicin så förstärker värmen och blodtrycket sjunker för mycket och man blir yr. Vet inte om det är sant, men nog tycker jag att det stämmer på mig.
 
Frampå kvällen så visade sig ett på hjortar. Tack var kursen hos Anki så ver Blåzza vad NEJ betyder och blev tyst Ronja hänger oftast på Där stog dom och tittade på varandra hjortarna och hundarn innan hjortarna drog i väg över vägen
Tål att tittas på!!
 
Jag ägnade resten av dagen åt en bra bok AVDELNING 73 av Sofie Sarenbrant. Den tiden som jag inte var ute och for alltså.
Jag satt ute så länge det gick att se bokstäverna innan jag kröp i säng och fortsatte att läsa. Tjejerna var ute och dörren stog öppen. Långt senare vaknade jag av ett skall och rusade ut och skrek NEJ!!
En liten bit utanför staketet stog 4 hjortar. En med en väldigt fin huvudbonad. Hundarna stog blixtstilla. Jag gick ner och hängde på staketet Då hörde jag hur Ronja morrade långt nere i magen så som Nessie gjorde när Blåzzas valpar började krypa över henne. Vi stog en lång stund och njöt innan jag bröt upp och tog med hundarna in. Vilken upplevelse. Vi stod vid staketet och hjortarna kanske 25 m bort och helt orädda. Vi bor på landet. Vilken lycka att få uppleva sådant här.
 
 
Min första Dalia någonsin. Är så stolt att jag drivit upp den från en skrynklig knöl. Det finns mera knoppar så jag hoppas kunna njuta länge
 
Med viss tvekan accepterar Ronja att ha kylväst. Jag märker ju att hon är lugnare när hon har den på sig när det är som varmast så vi fortsätter.
 
För en liten stund sedan var det fortfarande varmt på vår baksida
Det är i skuggan mentrots att det fläktar lite så völjer jag tv i rummet med kylfläkt.Blåser varmt när det är kallt ute och kallt när det är varmt ute Vilken uppfinning!
 
Njut kvällen som snart blir riktigt skön. Så bra för alla jägare som sitter ute och spanar efter gris att vädret är vänligt mot dom. Jag önskar inte god jaktlycka för det lär betyda otur.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0