Hjärtscanning

Tänk, Allan har fått en återbudstid nästa vecka. Man tror nästan inte att det är sant. Plötsligt är all tid i telefon och telefonkö helt glömd. Bara glädje över att det snart är dags. Undrar om det innebär att han kan få medicin så han slutar pipa och blir lite piggare. Han känner sig lite piggare och har gått korta promenaader med tjejerna de sista tre dagarna, men nog sover han mycket middag fortfarande.
 
Bilen är kvar på verkstad. Det kom fel reservdel. Nu håller jag tummarna för att det är rätt del som kommer i morgon. Det är inte roligt att vara utan bil. Man blir lätt bortskämd att när man vill kunna ta bilen. I kväll blev det ingen noseworkträning. Otto och Annica hade kunnat fixa att Blåzza och jag hade kommit både dit och hem, men jag avstod och klippte ur vinbärsbuskarna i stället. Rensade bort en massa brännässlor under dom. Jag blev inte färdig, men arbetet är påbörjat i alla fall. I morgon skall jag slå på lite koskit och vattna så kanske dom kommer i gång igen. Det är blommor på dom, men jag har inte varit så omtänksam mot dom de senaste åren och nu visar dom sitt missnöje.
 
Visst är väl maskrosor som små solar i gräset? Som vi bor kan jag aldrig bli av med dom, så det är lika bra att gilla läget och njuta och vara tacksam att jag har naturtomt.
 
Häggen blommar Den luktar inte så gott, men den är vacker tycker jag.
 
I går kväll var jag på Blomskottsauktion i Skuttunge Bygdegård. Jag har aldrig haft dalior, men nu köpte jag en påse med knölar och dom har jag planterat i en kruka i dag Det blir spännande att se vad det blir, om det blir
Det fanns hur mycket växter som helst att köpa, men eftersom jag har en gropig tomt så är det inte så aktuellt att köpa trädgårdsblommor
Jag inser att jag borde rensat bort lite gräs för att ni skulle se, men ni får tro mig Det är ett djupt hål, och det finns gott om dom.
 
Se så fint klematisen kommer i mitt torn. Det skall bli blåa blommor (vad annars??) Lilla Blå tycker om att krafsa lite i jorden och lägga sig där säkert tycker hon att det är ett bra val av växt så hon vill ligga nära.
 
I dag har jag tvättat. Det är inte så ovanligt, men jag är säker på att jag stoppade in 12 st servetter från Klässbol i maskinen och det var bara 11 när jag tömde maskinen. Att tvättmaskiner äter strumpor vet vi ju alla men det är lite dyr kost med linneservetter från Klässbol.
 
Nu skall jag njuta sommarkväll en stund innan jag kryper i säng
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0