Moppe

Nu är moppen hemma. Äntligen!! Och så gipsad arm så det är svårt att köra. Ibland blir det inte som man tänkt sig
 
 
För mig blev inte heller dagen som jag hade tänkt mig. Allan har haft väldig diarre några dagar, Jag harserverat stoppande kost och stoppande tabletter och skonkost och han har inte ätit just något. Vi har försökt med det mesta. så i går kväll läser han om biverkningarna av sin medicin. TRE av sorterna ger diarre och när man får det, skall man genast kontakta sjukvården.
Kl 8.01 ringde jag vår vårdcentral. Kl 8.23 ringde syster upp och jag berättade om problemet Då sa hon att dr skulle ringa upp efter kl 11.
Alltså bakade jag inte det jag tänkt om utifall att Allan skulle till doktorn snabbt.. Jag gav mig inte ut för att plocka liljekonvaljer. Jag åkte inte och köpte nya blommor till krukan vid grinden, den som nu innehåller pensehö.
Jag ringde inte de där samtalen och beställde mat till nästa vecka eller kollade med hotellet.
Nu är klockan 20.56 0ch doktorn har inte ringt
Det är bra att det finns närakut och akut på sjukhuset om Allan behöver.
Det är en fantastisk dag och en ljuvlig kväll. Jag har stickat färdigt min "Bli-glad-av-sjal" Nu skall jag bara fästa trådarna innan jag kan börja använda den.
 
Trevlig kväll önskar jag er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0