Och göken den gal!!

I den värmen som är nu orkar vi inte så långa promenader. Trots det längtar jag inte efter snö!! Lite regn i slutet av nästa vecka tackar jag inte nej till däremot.
I morse under promenaden hörde jag göken för första gången i år. Sedan har jag hört den till och från hela dagen.
Det är sommar!
Otto har kört med sin stora trimmer på våran baksida. Gulle dig Otto. Min lilla kolibri orkar inte så mycket.
Henrik och Helena var här och bjöd på morsdagstårta. Jättesmaskig. Tack!! Vi skall njuta i morgon också
 
Nu har jag kubb som står och kokar på spisen. Inte riktigt rätt dag, men vilken dag i maj har varit rätt dag att baka?
För övrigt gör man inte så många knop i den här värmen. Plockar lite. Läser lite. Stickar lite. Dricker massor av vatten. Kör lite tvättmaskin. Lagar mat på grillen. I dag foliebakad lax och dito potatis. Väldigt enkelt och väldigt gott. Jag har mest grillar kött förut, förutom korv så klart
Det går inte att ta fler kort med min mobil för den är för full säger den Jag raderar mail och sms och bilder och ändå fungerar det inte
Det får bli en återbruksbild i dag igen
Sedan skall jag sätta mig med fötterna i en balja vatten och då kan jag passa på att radera lite till så kanske det går att fota i morgon.
Förr frågade datorn om jag ville radera bilderna på mobilen när  jag lagt in på datorn, men det har den slutat med nu och Henrik förstår inte varför. Jag får hoppas på Johan när han kommer så småningom för Otto han målar och målar och målar och det är viktigt att han får göra det i lugn och ro när det är så bra väder till det
 
Fina blommor på Öland och alltså inte CI´s keramik där mina blommor kommer ifrån
 
Monica, jag lånade den här bilden av dig. Jag tycker "Smutsan" är så charmig, det vet du ju och jag tycker så synd om dem som läser min och inte din blogg för dom missar ju denna härliga lilla tjej


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha låna så mycket du vill kram 💜👍

Svar: Tack!!
danvikstjejerna.blogg.se

2018-05-26 @ 21:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0