Trädgårdsdax

Förutom att jag har tvättat och bakat banankaka så har jag pysslat i trädgården i dag. Jag har planterat en vildkaprifol från Bohuslän i ett cementrör. Jag har vattnat och klippt bort Jag har äntligen tagit mig för att gräva bort de döda buskarna. Jag har introducerat lavendeldoft för Blåzza och så har jag , precis som tjejerna, slappat i skuggan.
Ronja, inte allt för långt från bordet, om något ätligt skulle ramla ner
 
Det är skönare i gräset tycker Blåzza.
 
Jag hade planerat att köra till Upplandsblomman och köpa lite blommor. Som tur var slog det mig att det kanske inte var öppet längre än till 14.00.  Jag kollade innan jag körde av gårdsplanen. Det var bara att köra in bilen i garaget igen och planera in inköpsresan till i morgon.
 
I dag var det riktigt grillväder och vi satt länge ute och njöt den fina kvällen och den goda maten. I år har jag upptäckt hur enkelt och gott det är att lägga foliepaketerad potatis på grillen. När den är nästan klar är det dags att lägga på köttet. Enklare kan det inte bli. Jag tror att vi redan har grillat flera gånger i år, än vi gjorde hela förra sommaren. Och när jag skriver grillat så menar jag att vi dessutom suttit ute och ätit.
Nu fortsätter vi att njuta sommarkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0