Anders slaskar

I går bakade jag pepparkakor så vi har till 1 advent.
Sedan var jag och hämtade Vendela och Dante i skolan. Det var adventsfika där. SÅ god sockerkaka med saffran, och så mysigt att komma tillbaka till Skuttunge skola. Det ändrar sig hela tiden. Från det att mina pojkar gick där och skolan var nerläggningshotad. Ni kan inte ana hur mycket engagemang det var i bygden för att få behålla den och vi lyckades. Nu är den överfull. Gympasalen är klassrum och träslöjden är fritids. 
 
Efter att mina pojkar slutade där har jag arbetat där och Wilma och Thea har tillbringat lite tid där också. Då hämtade jag på fritids någon gång och nu fick jag chans igen.
Det är inte många barn som jag känner igen längre och inte så många vuxna heller. Härligt att skolan finns kvar. 
En mysig em/kväll med barnen när föräldrarna var borta. Vi spelade spel, åt mat, myste med glögg och så småningom med godnattsaga.
När jag körde hem så körde jag som en "kärring". Från Vadbron och hem har jag kört många år på min väg till och från Åkerlänna skola, men det är tveksamt om det varit så halt under de åren. Fast, jag är ju äldre och kanske lite försiktigare
 
I dag drog vi i väg till Aros hälsocenter där Allan hade återbesökstid. När vi kom dit så var doktorn sjuk och det hade dom ringt och talat om på Allans telefonsvarare i går em. Men säg mig, telefonsvarare, vad är det???
Vi fick ny tid på onsdag och telefonen är ändrad till mitt nummer
 
Bilen blev tvättad på vägen till Gränby. Det är bra enkelt att köra in i en tvätthall., Dessutom är det ju miljövänligare än att tvätta hemma så jag har inte dåligt samvete att jag inte står på gårdsplanen och tvättar och blöter ner mig
 
I Gränby var vi inte ensamma. Att fika var inte tänkbart för varenda stol var upptagen. Kaffetarmen fick gny tills vi kom hem
Däremot fick vi vår kundvagn överfull med sådant som vi akut måste ha, eller som är bra att ha hemma
 
I dag är det Anders och som ni säkert vet så spår Anders julvädret. Som det slaskar i dag så kommer vi att få en kall jul. Härligt eller hur??
Jag njuter av mina hyacinter som växer i mossan
 
Min julkrans har kommit upp på väggen. 
 
Mina tomtar har kommit upp på badrummet
 
I morgon skall jag plocka fram Staffans häst och ladda med ljus. Jag skall försöka komma ihåg att jag skall berätta historien om hur den kom till oss
Nu är det dags för nyheter , kaffe och pepparkakor
Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0