Jul på Österbybruk

Jag kan ju inte säga att vi fick julkänslor av att åka till Österbybruks jul.
 
. +20 och sol. Massor av gula löv på marken så otroligt vackert, men julkänslorna uteblev trots avsmakning av glögg och julgodis
 
Vi åt inga saffransbullar och inga struvor. Vi njöt viltfärsbiffar och öl ute i solen
 
Det kan inte hjälpas att jag tänker på mina gamla lärare på seminariet när jag får en tallrik med kladdig kant. En dödssynd var det då, nu allmänt accepterat. Väldigt gott smakade det och vi satt länge i solen och njöt.
 
Vi provade mössor och jag var lite fundersam på om jag skulle köpa en med skogsmotiv, men det var en stor (om inte två) lila svampar som störde mig. Rävarna och dom andra djuren var så fina. Färgerna så läckra, men lila svampar, nej
Vi tittade på vacker hantverk. smycken och kläder . Dukar och hemstöpta ljus och mycket annat
Vi avsmakde bröd och korv och sylt.
Jag köpte hem en härlig limpa. Isterband och andra korvar. Soltorkade oliver och en liten tomte. Jo just det. TOMTE, du läste rätt. Men jag köpte INTE godis och känner mig så duktig, sockerråtta som jag är men försöker sluta vara
Det är ljus i granen men det syns ju inte
 
Två magra bockar
 
Nu ser jag fram emot morgondagen för det skall bli lika fint väder då, enl SMHI. Söndag skall också bjuda på Brittsommar, men sedan är hösten nära.
Jag har planterat ljung
 
Första året som vi bodde här planterade jag en en och tre ljung. Enen växer och växer. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med den. Funderar på hur länge vi bott i det här huset. Blåzza är fem år och när hon kom hit bodde vi här. Var det hösten före som vi flyttade hit? JAg får sova på saken
 
Trevlig helg önskar jag er med en fin bild på Blåzza som  spårar en älgklöv
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0