Oktoberkyla

I måndags så gjorde jag illa mitt knä. Knät som jag har artros i Jag vred snett på något sätt och det gjorde så ont så... Frampå fagen så kände jag hur det liksom gled i läge och det var inte smärtfritt. Med vila, värme och smärtsstillande kunde jag på kvällen köra till Ängsholmens vattenbuffelgård i Harbo på studiebesök
 
Så mysiga dom var När ägaren kliade dom på magen så la dom sig som hundar för att han skulle kunna klia riktigt
Vi lärde oss mycket. De var A&A, ultunaföreningen som var där. Det innebär att det är en massa fackfolk som ställer spännande frågor och det ger ju extra mycket utbyte.
Buffelmossarella och mossarella på vanlig komjölk tillverkas i mejeriet.
Kaffe och ostkaka avslutade besöket
Det finns både björn och lo och massor av vildsvin längs vägen som vi skulle ta oss hem på, men tror ni att vi fick se någon gris? Inte en endaste en.
 
Penseer är tacksamma blommor. Nästa år skall jag inte bry mig om att blanda i pelargoner i krukorna. JAg minns att det året som pappa dog så plockade vi penseer på balkongen och tog med till kyrkogården när vi pyntade till All Helgona
I går tömde vi ut sommarblommorna och tomaterna. Frosten har häsat på och det var hög tid. Trädgårdsmöblerna åkte in och nu skall jag bara köpa ljung och plantera inför vintern.
 
När vi spårade i går så stördes vi av rådjur som var onödigt framfusiga. Inte långt framför oss dök dom upp, och VEM vill spåra en död klöv när det går levade klövar över vägen? Inte Blåzza
Nosework har den fördelen att det inte störs av vilt. Å andra sidan så ligger doftgömmorna inte i skogen så att man kan njuta skog och dess ljud och dofter. Det är för och nackdelar med det mesta.
 
I dag har vi varit på Aros igen för provtagning. Nu håller vi tummarna hårt för att Allans njurvärden är bra den här gången.
Kyrkliga syföreningen har träffats och pratat lotteri och kakbak. En massa annat hann vi givetvis också prata om. Planering för vårdens konstutställning  för att nämna något
 
Elsa står i affär på Nordiska museet
 
Här visade Elsa sin kreativitet genom att våga blanda färger och material och på det vann hon en härlig sjal
 
Här har vi hittat en nyckelpigedräkt som skulle passa Blåzza
 
Vi avstod dock från köp, eftersom hon inte tycker om att ha kläder på sig
 
Drottning Kristina får avsluta dagens blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0