I dag firar vi dubbelt!!

Blåzza 5 år!! Tänk vad tiden rusar
 
Matte VAR är leverpastejen som du lovat mig???
 
Kallar du det för en stor bit?? Snåljåp!! Även om veterinären sa att jag borde gå ner något kilo så behöver vi väl inte börja just i dag?? Du börjar bara banta på måndagarna eller hur? På tisdagarna är det färdigbantat till nästa måndag. En del (de flesta) måndagar är det någon tantgrupp med fika så det där med bantning...
 
Allt mitt kli tror Per beror på rävskabb. Nu skall jag äta en tablett så fort matte hunnit åka till ett apotek.. Om jag inte är klifri när han skall skrapa mina tänder om 14 dagar så skall han ta hudprov/avskrap. Ronja skall också få tablett och Smilla också. Det är nog jag som varit i  främmande skogar som dragit hem odjuren, om det nu är det. Men Per brukar veta.
 
Vi firar alltså världens bästa Blåzza på hennes femårsdag.
 
Vi firar också att Ronjas njurar mår bra. Hon har ont i nacken och ryggen och har ätit tabletter varje dag i 1,5 år tror matte. Matte har varit så orolig att vi inte skulle kunna behålla Ronja för att hennes njurar var lika dåliga som Nessies. Vilken lycka när Per sa att njurarna mår jättebra. Han tittade i mikroskåp och jag vet inte allt.
 
Ronja är minsann inte för tjock Egentligen passar hon inte riktigt in i vår flock, men eftersom vi älskar henne så, så behåller vi henne tycker jag. Det tycker matte också, så då är det bestämt. Per tyckte att hennes tänder också skulle skrapas från tandsten. Matte litar på Per så då blir det så Jag hörde något om att när vi sover så skall dom klippa våra klor också. Jag HATAR att få klorna klippta, men kanske det är ok när jag sover.
Ronja är rädd om sina tassar så det blir bra för henne också. Några dagar senare skall hon klippas Då har vi plötsligt en ny hund. Fina tänder och klor och nyklippt, det ni!
 
Vet ni vad? När vi var färdiga och skulle gå så behövde vi inte betala Man kan inte ta betalt när ni visar upp två friska hundar, sa per Vem är det som klagar på veterinärkostnaderna?? Inte min matte i alla fall!
 
Egentligen blev jag nog väldigt mätt av leverpastejbiten, även om den var ynkeligt liten. Jag går och sträcker ut mig en stund i tv-soffan så att matte kommer åt att klia på min mage. Det är jätteskönt
 
Pussar från födelsedagsbarnet
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0