Inspiration

I dag har jag varit på utställning av lapptäcksarbeten. Det var så inspirerande. Enkla mönster som var inspirerande att sy. Många tyger som jag kände igen från mina egna tyglådor och tidigare arbeten
 
 
 
 
 
Jag tror att alla färgade tygerna i de här trianglarna har funnits i mina tyglådor. Önskar att ni kunde se hur det är kviltat. Så fint
 
Stora och mindre svarta kvadrater ger liv i den här tygleken
 
Här har det gått åt många små tygbitar. Man behöver inte alltid köpa nya stora tygbitar Man kan använda gammalt spill
Utställningen finns kvar veckan ut i Missionskyrkan i Uppsala om någon vill titta in.
 
Innan vi kom till utställningen måste vi parkera bilen. Jag valde Österplan. Där stog två förtvivlade kvinnor som inte fick parkera där. Det stod på automaten när dom försökte.Den ena kom från Göteborg vilket jag givetvis noterade och kommenterade. De lyckades verkligen inte att betala parkeringen. Jag testade med mitt kort och det gick bra. Gissa om dom blev lyckliga. Jag fick kontanter och när dom rusade iväg till Audionova kastade dom slängkyssar och vinkade och tackade.
 
I kväll har Blåzza och jag varit på nosework. Det blev mest prat Vi var inte flera än tre och en av kvinnorna som var där kände jag igen och hon kände genast igen mig som gift med Allan Simonsson, denna fantastiska man som aldrig glömde stallpersonalen och var så uppskattad. Visst hände det emellanåt att Allan ville ha med fikabröd till stallpersonalen för det är dom värda, men betydde det så mycket kanske jag borde skickat med lite oftare.
För er som inte vet så var Allan verksam som försöksledare och forskare på Ultuna på avd för utfodring och vård av grisar och stallpersonalen var givetvis väldigt viktig i hans forskning. Skötte inte dom arbetet blev försöksresulltaten inte pålitliga
 
I kväll har jag tittat på Fråga Lund på tv. Jag tycker om det programmet. Jag minns Fråga Lund som gick för många år sedan Allvarliga herrar svarade allvarligt på frågor. Allt var så seriöst. De här forskarna svarar på frågor så att man förstår vad dom pratar om.
En av kvällens frågor: Är det skillnad på hund -och kattmänniskor?
Är möjligen hundmänniskor mer sociala än kattmänniskor??
Vet ni hur intelligenta kråkfåglar är?? Korpar speciellt
Varför jamar inte vuxna katter till varandra, men till människor?
Om en vecka får vi lära oss nya saker. Spännande.
 
Visst ja. Om ni går på offentliga toaletter så lägg inte bullen på handfatet, om ni nu har en sådan med er. Varför man skall ta med sig fika på toan förstår jag inte men...
 
Ni som inte har plockat fram reflexer och har börjat använda dom  Det är dags nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0