Vernissage

I dag har jag varit på födelsedagsfirande med vernissage.
Det är en kär vän som har visat sitt liv med bilder och installationer. 
En stark kvinna som upplevt så mycket svart i sitt liv, vilket en del av utställningen visar.men också så mycket ljus i mörkret trots allt. Jag blev så tagen. Jag finner inte ord.
Jag har fått så mycket omtänksamhet, tröst och stöd av Birgitta. Jag har anat mörkret men inte förstått hur svart det varit för henne.
Jag gläds åt det ljusa, åt hoppet, åt framtiden för henne och hennes familj, men också åt hoppet för oss andra, för mänskligheten
 
 
 
 
 
 
 
Detta är några av de ljusa bilderna, de andra behåller jag för mig själv. Egoistiskt kanske, men jag kan inte dela dem. De är för starka. Jag tror att de måste ses på riktigt. Ses med Birgittas texter till.
TACK Birgitta för att du delar med dig. Du är inte bara en fantastisk vän och medmänniska, du är också en stor konstnär.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så har jag gått på det igen. fallit för en löpsedal/framsida på en tidning. Med hjärtat fyllt med konstverken åkte jag för att köpa mjölk och i kassakön
fick jag syn på tidningsstället och nyfikenheten slog till
 Silvia och Viktoria med tårar i ögonen. Tragedi i kungafamiljen...Barnen skakade...
Det var SISTA gången jag köpte Hänt extra.!!!!!Jag blir så arg på mig själv !!!
Jag skall berätta vad det är så behöver inte ni slänga ut pengar på tidningen som berättade att Silvias brorson har separerat!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0