Airedaleträff

I dag har Ronja och matte varit i sigtuna och träffat några av våra airedalekompisar med mattar och hussar. Vi är några som träffats i många år Några har slutat , andra har kommit till.
Några har skaffat nya airedales , Andra har bytt ras och utgått ur gruppen och några är utan hund. De finns också de som har alldeles ny valp och de som får sin valp om några veckor
Första stunden är det lite oroligt i lägret, men snart nog är ordningen återställd och alla vet att de tillhör amma flock. 
Vi strosade i Sigtuna, både längs vattnet och i centrum Så småningom var det gemensamt fika hos "Tore den store" vars tvåbeningar dukat upp ett rikligt fikabord. Hundarna var på taket medan vi satt inne och fikade
Jag tror att hela vårat hus skulle rymmas i deras vardagsrum. Kanske inte på höjden tiltigt, men,..
 
Det var en trött Ronja som jag hade med mig hem. Hon somnade gott i sin beabädd. När husse och matte tittat på tv har hon legat i soffan, men nu snarkar hon i sin bädd igen.
 
 
 
 
 
 
Sju hundar. sju kompisar. Nu har vi sommarlov och ses inte förrän i september
 
Utsikt från taket  Lite annorlunda än utsikten från vårat köksfönster . Väldigt vackert, men jag vill inte byta ut min utsikt
 
I morgon är det en ny vecka som börjar. Innan dess hoppas jag på massor av regn. Hitills har vi fått 15 mm, men mycket mera behövs.
 
Hörde jag någon fråga var Blåzza var?? Hemma hos husse. Ronja gråter när jag tar med Blåzza, men Blåzza njuter egentid med husse när Ronja och matte ger sig iväg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0