Bak- och sydag

I dag började jag med att skjutsa Wilma till Uppsala. Vi åt frukost på Expresso House (kan det hetat så tro?)  Vi satte länge och njöt och pratade och tittade på folk.
Sedan gick till till Olssons tyger och så uträttade vi lite andra ärenden innan vi åkte hem igen.
Det var en trevlig stadsresa.
 
Hemma igen satte jag en deg. Rosenbröd utan rosor. Det där att klippa en ros innan man pensalr och strör på vallmofrö har jag rationaliserat bort. Det är runda små bullar med rosenfrö på
 
Så har jag sytt lite. Provat in Wilmas balklänning som jag skall ta itu med i morgon. Plockat lite ogräs, med betoning på lite. Jagat mygg. Varför dom har vaknat fattar jag inte, så torrt som det är. Det surrar runt öronen när man sitter ute och äter. Ja ja Det är ju sommar med myggor som svalorna tar.
 
En vacker kväll
 
Det finns hur många varianter som helst av penseer. Här är en


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0