En fantastisk lördag i maj

Lärkan och tofsvipan sjunger duett. Göken gal. Tranorna trumpetar. Kan en dag börja så mycket bättre?
Sedan åkte jag till Uppsala med en väninn. Vi var på marknad på Torbjörns torg. En liten fin marknad med hantverk
Här köpte jag senap med recept från 1300-talet Den skall vara stark. Jag köpte också romersk senap som skall vara mild och god
 
 
Vem vill inte ha en docka i en tändsticksask?? Speciellt som det är Lilla My på asken
När vi kände oss färdighandlade så åkte vi vidare till Alsta trädgårdar i Örsundsbro. Där var det utställning på temat återbruk
 
Lapptäcke
 
Av gamla slipsar kan man göra rosor om man känner för det
 
Raggsockor kan man använda länge om man stoppar dem Stoppningarna kan man göra lite roliga
 
 
 
Det fanns käpphästar att köpa, men de var inte återbruk utan alldeles nya
 
Efter kaffe med gott tilltugg åkte vi till Ittala och inhandlade muggar med Mumin på och sedan till Linne´s kammare och köpte studentpresenter. En blå sjal var precis vad jag behövde till min tunika som jag skall använda på Eriks konfirmation
En riktigt väl använd dag i skön sommarvärme blev det.
 
I går promenerade jag med Lenas småskägg i stadsskogen igen
Tänk Mulle var inte hemma när vi kom för att hälsa på.
Att det stod ett rådjur på vägen 5 meter framför oss var inget som Agnes och Kajsa brydde sig om (Jag stegade avståndet så jag vet att vi var så nära) Det skulle varit mina tjejer det.
 
På hemvägen inhandlade jag bl.a blod så jag har inte gett upp hoppet om det sista öppna spåret För Blåzza eller anlagsprovet för Smilla
I morgon skall Ronja och jag träffa airedaleterriergänget och promenera, men mera om det i morgon
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0