En vacker helg

I går var våra ungdomar här och fikade. Vi lyckades hitta en dag när alla vi flickor kan gå på fiskspa. så spännande det skall bli. Ett par är lite tveksamma om de vågar, men jag tror säkert att dom stoppar ner fötterna i akvarierna, de också. Gör dom inte det så kommer dom att ångra sig tror jag.
Jag får försöka hitta på något med Elsa och Ulrika en annan gång. svårats är att hitta en aktivitet som passar Erik, men jag får klura på det.
 
På kvällen ringde Lena och bad om skjuts till samariterhemmets akut. Såret gjorde ont och på
117 7 sa dom att hon skulle åka in direkt. Det var en fantastikt fin kväll. Hennes hundar och jag strosade längs Fyrisån och lyssnade på koltrastens serenader och tittade på båtarna Vi tittade på grisar också.
 
Här tittar vi på grisarna på svintorget
 
 
Inte så trångt.
 
När såret var rengjort och omplåstrat igen så åkte vi hem till Åkerlänna. Där gol göken. JAg tror aldrig att jag har hört en gök på så nära håll. En riktigt häftig upplevelse
 
I morse vaknade vi till en rejäl åskknall. Det utlovade regnet blev det inte så mycket av. 1mm kan man både ha och mista.
En del små missöden har det varit i dag Jag har ett syprojekt i ljusa tyger. För att kunna se hur jag skall montera ihop det, så hade jag lagt det på min säng. Jag gick ut rummet och när jag kom tillbaka hade en Kråka bäddat skönt bland tygerna Dessvärre var tassarna inte så rena.
 
Så satte jag en deg till rosenbröd. Gjorde dubbel sats av receptet men bakade bara ut bullar som till en sats. Alltså blev det frukostbullar
Medan jag gräddade dom kom Annica och frågade om jag skulle följa med till Blomsterlandet och det är klart att jag skulle. Först åkte vi till Gränby där Annica lämnade Ottos kostym på kemtvätt och jag beställde en klänning. Plötsligt kände jag att det var dags att ha klänning i stället för byxor och tunika som jag haft så mycket.
 
Jag skulle inte så något i år, men kom hem med fröpåsar och blommor att plantera
 
 
Titta vilket fantastiskt ljus det är ute. Nu njuter vi sommarkväll av bästa sorten
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0