Majsnö

När jag tittat efter att ha utfodrat tjejerna och de hade fått kissa ut i morse så gick jag i ide en stund. Jag har ofta anledning att känna tacksamhet över att jag inte bor i stan i ett hus utan trädgård så att jag skulle behöva klä på mig och gå ut med hundarna. Nu öppnar jag dörren, kryper till sängs igen om jag känner för det och öppnar åt dem när de signalerar att de vill komma in Ronja krafsar på dörren och Blåzza skäller
 
Det är ändå 4 maj och snö . Inte konstigt om man inte vill gå upp eller hur?
 
Eftersom jag tycker att det är väldigt gott med frukost så låg jag inte i idet så länge utan gick upp och åt och läste tidningen.
På morgonpromenaden hade snön smält på vägen och det låg överkörda daggmaskar som är jättemysigt att gno in i pälsen när inte matte är observant
 
 
 
 I andra kopplet gjorde Ronja likadant, men det hann jag inte att fota
 
Thea bjöd på en åktur i trädgården. Det var mysigt men gjorde lite ont i rumpan, så blir jag bjuden på åktur fler gånger skall jag ta med sittunderlag.
 
 "Vår" nya tupp. Lite försiktig än så länge. Går inte långt utanför hönsgården.
 
Äntligen har jag börjat med det som jag längtat efter, brodera tussilago. yget är en mindre sliten bit av ett linnelakan som min farmor har vävt. Det är så roligt
 
Roligt var det också att åka och titta på Theas fotbollslag som spelade i Bälinge. Här är motståndarlaget som dom besegrade med 5-1. Heja IRON.
 
Efter fotbollen köpte vi med oss pizza hem. Sedan har vi tittat på nyheterna och smartare än en femteklassare. Nu skall jag varva ner med en bok och en flaska loka. Man blir väldigt törstig av pizza, även om man har kvar till lunch i morgon.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0