Månadsskifte

I går på Valborg tog vi det lugnt. Plockade lite, åt lite gott, tittade lite på tv, läste lite , sydde lite.
 
I dag har det hänt lite mera. Jag har planterat daliorna. De hade börjat växa i förrådet så jag planterade dem. Visserligen måste jag vara vaksam på nattfrost och täcka över dem på kvällarna, men som gengäld kommer dom igång tidigt och blommar förhoppningsvis länge.
 
En tur till Anneli och Malin där vi lämnade vår tupp. Han förföljde Annica så hon ville inte ha honom kvar, och det förstår jag. I stället har vi hämtat en ny som vi hoppas är snäll. Vi har precis satt in honom i hönshuset nu när det blivit mörkt. Så förvånad han skall bli när han vaknar i morgon. Och hönorna, vad skall dom tycka?
Hos Anneli och Malin kollade vi på deras höns och kycklingar. På kor och får. Så söta.
 
I kväll har vi tittat på när Thea spelat fotboll och vunnit över GUSK. Dessemellan har jag strukit Bohusmahogny på en stol, så nu doftar det ännu mera Bohuslän i vår trädgård.
Vid fotbollsplanen doftade en Balsampoppel. En sådan skulle jag vilja ha i min trädgård.
Nu börjar gullvivorna blomma och gullkragarna står i full blom.
Det är en underbar tid. Just nu är det lite svalare och det var skönt med vinterkappa och mössa när vi tittade på fotbollen
 
En liten fjälkossa som inte är en kossa utan en tjur
 
En kalv och några får
 
Wilma gosade med ett av de små lammen
 
Hemma igen. Ronja kollar på en humla
 
Majbrasa
 
Gullviva
 
Vårkragar
 
Nog är väl penseer vackra?
 
Fotboll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0