Nu blommar det

Tänk så underbar naturen är nu. Att det är lite svalare gör ju att vi får njuta blommor längre. I år får skomakaren lång semester. Häggen blommar och på syrenerna är det bara hårda knoppar. Nu hoppas jag att ni inte har några skor som behöver lagas eftersom skomakaren har stängt mellan hägg och syren. ELLER, är det inte så längre?? Eller var det bara en skomakare som stängde då?? Det får ni grunna på om ni känner för det
Små men naggande goda är Häggblommorna på den här busken
 
I dag har vi uppvaktat Magnus på 45-årsdagen. Paket fick han sist jag träffade honom, så i dag blev det bara en blomma. Vi köpte med fikabröd från Sätrabagaren. Jag lovar att bakelserna var stora
 
Efter uppvaktningen åkte vi till ICA i Gottsunda och handlade lite mat. Jag tycker det är roligt att gå i nya affärer och kolla sortimentet, men det tycker inte Allan. Så fort som möjligt skall man ut ur affären igen, så så fick det bli.
Eftersom det inte fanns hundmat av rätt märke så fick jag gå in på Willys också. Där hade dom hundmat men den affären hade jag inget behov av att kolla närmare på. Det luktade lite gammalt om ni förstår vad jag menar.
 
Hemma igen har jag tvättat och hängt ut på tork Det får ta den tid det tar att få det torrt, men nu vill jag inte krångla med torkställning i köket längre.
Jag strosade runt i trädgården och njöt växter men sorgligt nog har vi inga gullvivor på vår sida i år Jag förstår inte varför
 
Små solar i gräset...
 
Gissa vad det är
 
Dessa kallas Oliveträd i Småland, men vad heter dom på riktigt?
 
 
 
Lite suddig, men kolla stammen
 
Sist superenkelt!!
 
Jag har tittat på fråga veterinären på tv. Jag upplevde att vet sa att hunden ätit råttgift fått kalium för råttgiftet var blodförtunnade och K-vit förstörs. Jag måste titta på den biten av programmet igen och goggla lite på kalium. På stenåldern när jag tjänade piga så hade grisarna ätit råttor som drack vatten i grishoarna Då fick jag göra en akututryckning till veterinären för att hämta K-vitamin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0