Nu tränar vi vidare

Matte har tränat vidare på att trimma Blåzzaben. Det går inte så bra för Blåzza ogillar behandlingen. Massor av päls på andra ställen har dock försvunnit. Jag måste nog skaffa en effileringssax till magen Den jag har är så slö så den bara tuggar, och knappast det.
 
Ronja har tränat på frysmarkering. Blåzza skall klara ett öppet spår innan hon för träna nosework igen. så nu får Ronja träna själv. Hon har lite för bråttom när hon markerar gömmorna, så idag har vi tränat att markera en slant. Det börjar gå allt bättre
 
Nu ligger det en klöv i skogen. En ruta, en återgång och oblodade vinklar. I morgon skall Blåzza få träna.
Det är inte bara vi som spårar i skogen Det fanns gott om snitslar och en förare träffade jag på. Hennes hund tränar personspår. När Blåzza klarar sitt öppna spår så skall jag övergå till personspår. Jag tror att det blir bra Smilla kan fortsätta med blodade spår och Ronja med nosework Tänk vilken variation det blir för mig Blåzza skall få noseworka också för det älskar hon.
 
Tussilagona börjar bli färdiga. Nu funderar jag på annan handsöm. sticka blev jag lite mätt på när jag stickade käpphästar.
I kväll börjar debatterna inför EUvalet. Det måste jag nog titta på för jag har ingen aning om vad de olika partierna jobbar för i EU
 
 
 
 
 
 
Vad göms här tro?
 
En vacker kväll i skogen Tråkigt att jag inte kan skicka med den underbara fågelsången
 
Lite ris, behöver man klara det?? Jag vet domare som tycker det, men vi övar inte. Hoppas att det bara är hen som tycker så och hen skall vi undvika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0