Ny vecka

I går var det ingen bra dag. Jag fick ett par telefonsamtal som jag hade klarat mig bra utan. Det var inga dåliga besked från läkare, bara samtal från ett par knäppgökar
Dock slutade dagen med blomskottsauktion i Skuttunge bygdegård, så nu har jag ett par nya svärmorstungor, ett par nya nässlor(palettblad) och något som jag inte vet vad det heter. Inneblomma som växer kraftigt sas det.
 
I dag startade jag dagen med att lämna en käpphäst hos Vendela. Det var temadag i Skuttunge skola
Sedan körde jag vidare och plockade upp Lena och skjutsade henne till sjukgymnasten. Efter det hälsade hon på en god vän som fanns i samma hus som sjukgymnasten.
Det blev lite längre skogspromenad i dag med Agnes och Kajsa
Agnes vill ha godis
 
Det vill Kajsa också.
 
Stadsskogen är så fin. Det är många stigar åt olika håll. Vi håller oss till elljusspåret för det känns tryggast. Då vet vi säkert att vi hittar tillbaka till parkeringen.
Det är så vackert i skogen och doftar så ljuvligt Tråkigt att det inte går att skicka dofter i etern. Tror ni det blir möjligt i framtiden?? Tänk att skicka doft av hägg och syren och liljekonvaljer, eller bara doften av varm skog. Fågelkvitter underhöll oss. Vi mötte hundar och joggare och pensionärer. Vi mötte ungdomar med barnvagnar och en skolklass som skulle lära sig växter
 
När vi hämtat upp Lena så åkte vi och åt supergod pizza, innan vi åkte hem.
Hemma igen har jag plockat lite, sytt lite, läst lite. Ni känner väl igen mina aktiviteter vid det här laget?
 
Jag skall göra kväll tidigt för i morgon kl 7 skall Allan vara hos tandläkaren med sin värkande tand. Jag hoppas verkligen att de hittar felet denna gången
 
Slutar med Gissa växten
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0