Sy och sprätta

 
Det är inte min dag i dag. Jag syr och sprättar. sprättar och syr. Det är väldigt bra med lappteknik för om man sprättar lite ovarsam(för att man är lite arg på sig kanske) så det blir ett litet hål så kan man sy dit en annan tygbit. Att sy ihop hemvävt linne med thaisiden går bra, men när man inte håller koll på rät och avigsidan så att man måste sprätta, då gick det mindre bra. Tur att det finns tyger i garderoben. Nu sitter projektet på "vilning" (det bör bli ett nyord i akademins ordlista nästa år tycker jag Vilker bra ord som jag kom på, eller?)
Grytlappar har jag sytt många genom åren och ändå blev det fel, men snyggt fel så det gör inget.
 
Så är det de där blommorna som jag har så gott om och som jag inte vet vad jag skall använda till. Ett överkast? Dukar? Kassar? Gardiner? Möjligheterna är oändliga. Så där många så det är svårt att bestämma sig. Det är ju ett dilemma i sig. Nu skall jag inte lägga in dom i skåpet igen utan de får ligga framme tills det blivit något av dem.
 
Betesperioden är här. Tjejerna njuter verkligen och promenaderna tar sin lilla tid. Det gör inget för fåglarna drillar och naturen är så underbar så det är riktigt avstressande att stå och vänta tills de ätit klart på det stället. Så går vi till nästa...och nästa.
 
Nästa torsdag skall Ronja till Per. Hon dricker så mycket så jag känner att jag behöver kolla upp det. Nessies njurar blev så dåliga efter alla medicin och jag är orolig att det är lika illa med Ronja, men det är klart att jag hoppas på goda resultat
Nu till symaskinen igen
Trevlig kväll!!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0