Blåsa upp magen!!

Jag har länge önskat att jag skulle hitta yoga på någon tid och plats som fungerade för mig. 
Nu har jag varit inne några tisdagsmorgnar i Uppsala så nu vet jag var medicinsk yoga är. Om jag inte minns fel så har jag berättat tidigare omnågon övning.
Nåväl. I dag skulle vi koncentrera oss på lymfan, att den skulle fungera i kroppen och... Vi gjorde en massa övningar och det var viktigt att andas in när vi böjde oss åt höger och andades ut när vi böjde oss åt vänster. ELLER, var det tvärt om??  Jag bli alldeles yr i mössan när jag skall hålla andan så där länge så jag andas lite som jag vill. 
Så satt vi i lotusställning och andades flämtande medan vi kände(skulle känna) hur magen fylldes med luft Jag minns inte vad det var bra för men när jag satt där så bestämde jag mig! Jag är färdigyogad!!
Min mage behöver inte blåsas upp mera än den är redan och andningen klarar jag inte av att göra på rätt sätt. Neej jag tror att en skogspromenad med tjejerna är mera avstressande och bra för lymfan och brässen och mjälten och alla andra organ. Ni kan inte ana vad jag är nöjd med att jag har tagit detta beslut. Bara det är avslappnande.
 
 
Nu är julgardinerna uppe både på badrum och i kök. Tomtebonaden på badrummet är på plats den också. Blommarna i badrumsfönstret har röda ytterkrukor och en ljusslinga lyser upp mitt "borrtorn".
 
Kan ni gissa vad som kom på posten idag?? Ett diplom att Blåzza är viltspårschampion!!
Undrar om hon kan bli det tre gånger? Hon har ett diplom med avrivet hörn och två hela. Hon har  diplom med tre olika datum...
 
 
 
Finare i kvällsmörkret men ...
 
 
Lite noseworkmaterial som vi fick på tävlingen i söndags
På nedre bilden Axbors Diva som är superduktig på nosework och snart är uppe i grupp 2. För att flytta upp skall man ha klarat alla söken på fyra tävlingar och fått diplom.
 


Kommentarer
Postat av: Annia Brode'n

Jag håller fullkomligt med dig när det gäller yoga. Har också provat och inser att det är inget för mig. Promenader är däremot underbart både för kroppen och själen.

2019-11-26 @ 21:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0