Ronja är inte apfet

Apfet är ett ord som jag hörde för första gången i går. Ronja är inte apfet sa veterinären. Hon väger bara något kg för mycket. Det tackar jag för.
Per sa inte vad Blåzza är, men han "tog husse i örat" Inget mera slicka tallrikar eller ostbitar vid matbordet. Husse måste ta ansvar! En fet hund är inte en lycklig hund!!
 
Blåzzas ena tand har mörknat och jag tyckte det var lika bra att kolla upp det. Samtidigt ville jag att veterinären skulle kolla öronen som hon kliar sig väldigt i. Tassarna gnager hon ofta på. Ful vana bara eller??
Tanden skall vi hålla koll på och det är lagom att kolla upp igen när hon skall vaccineras i vår.
Tassarna skall champoneras varje kväll efter kvällsrastningen. Löddra in champo som skall sitta kvar 15 min. Sedan sköljas bort och tassarna torkas torra och tratt på. !0 dagars behandling. Pust!!
Öronen skall behandlas också i tio dagar. En sort på morgonen. En annan sort på kvällen.
Matte är inte populär just nu!!
 Som godis får Blåzza squash. Inte vid träning, men det är husses alternativ att ge henne som "matrest" Kan meddela att hon äter det med förtjusning
Träningsgodiset nämnde jag inte. Lite hemlisar får man ju ha för sin veterinär tycker jag. På mobilen har jag en väldigt bra bild på hur mycket en hundgodis motsvarar till en människa.
Vi åkte till Örbyhus i skymning och DIMMA.
Hem körde vi i mörker och DIMMA. Det var så svårt att se så jag körde fel i Björklinge. Jag såg inte var jag var. Fy så otäckt det var.
 
Jag har skaffat en ny mobil eftersom den gamla bråkat så mycket med mig. Dessvärre köpte jag den inte i butik, utan den kom med posten.
Det skulle vara SÅ lätt att föra över informationen från den gamla. Otto försökte i går
I dag tog jag med mobilerna till stan för att få hjälp. Om jag hade alla koder med mig så skulle dom kunna hjälpa mig i Telias butik. Det var jag inte riktigt säker på att jag hade i huvudet. Dessutom har jag varit gift med en smålänning i över 50 år så jag tyckte att det var en onödig kostnad.
Trots att jag hade ordning på koderna här hemma, så lyckades jag trycka fel simkod 3ggr. Nu behöver jag en PUKkod. För att få tillgång till Mina sidor hos Telia så måste jag legitimera mig med bankkod och den finns på mobilen som ju inte fungerar. Kan man kalla det en ond cirkel?
 
Det dröjer inte länge förrän de lyser upp dikeskanterna igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0