Snart advent

I dag började jag dagen med att åka och köpa en tygbur till Blåzza. För ett tag sedan när jag skulle lyfta henne ur metallburen fastnade en tass och sedan vill hon inte alls vara i den buren. I går kväll såg jag på fb att en tygbur fanns i Björklinge så tidigt på fm åkte jag och köpte den.
Vidare åkte jag till Åkerlänna och Anneli och köpte kross till Annicas höns och samtidigt plockade jag upp en köttlåda som jag beställt av Malin.
 
Förutom att paketera köttfärs och skjutsa Allan till "hörseltanten" så har dagen rullat på med adventsförberedelser.
Ojoj så suddigt det blev men här har Blåzza plats. Emma har varit och köpt bilbälte till henne så nu har vi alla möjligheter att färdas i bil. Kanske kan hon gilla något sätt att åka  på.
 
När vi var på nwtävlingen så lärde en annan matte oss att torka köttfärs och använda det bara vid noseworkarbete. Med tre hundar som noseworkar så måste jag torka en del, så nu jobbar torkollan för fullt
 
Nu är ljudet på Allans hörapparater ökat och insatserna slipade. Nu hoppas jag att han skall höra lite mera. Om ett år får han nya hörapparater. Det ger sig om han blir överflyttad till Hörcentralen då. Han hör visst väldigt dåligt så snart kan inte Audionova hjälpa honom längre, utan han flyttas till hörcentralen som har större möjligheter. Jag fick också en liten föreläsning om varför olika människor har olika hörapparater. Nu behöver jag inte fundera på det längre
 
Ute faller snö och i morgon bitti skall jag åka till frissan. Hoppas det inte är för halt då


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0