Å regnet det bara öser ner..

och jag blir våt om både skor och strumpor. Hundarna blir genomsura och det kändes inte optimalt när Ronja gick direkt från promenaden, visserligen avtorkad med handduk, och sträckte ut sig på min säng. Det regnade inte när vi gick ut i går, men det var läge för reflexvästar
Ronja har ärvt sin och den är lite kort, men hon syns och det är huvudsaken.
Vi mötte Ior på promenaden och att träffa en rasfrände är alltid roligt. Vi mattar konstaterade att det är bra för hyn med regn, så det gjorde inget att regnet föll. Innan jag kom hem var jag genomsur.
 
Tur att överkast och filt går att tvätta och att jag har tvättmaskin
 
En tur till Uppsala och lunch med mina sykompisar. Givetvis en massa trevligt prat.
Besök på IKEA som inte hade reservdelarna till skåpet som jag behövde.
Köpte höstljung. Jag har inte planterat dom än, jag blir inte så sugen att hålla på med blöt jord.
 
I dag var jag hos ögonläkaren. Henne besöker jag två gånger varje år för att kolla av läget. Tänk om de läkare som har hand om resten av kroppen hade tid till ETT kontrollbesök varje år, utan att det är något akut.
Trycket i ögonen var bra och det tackar jag för. Ögonbottnarna är fina. Inga problem med gula fläcken. Ett recept på nya ögondroppar skickades till apoteket. Skönt att läget är under kontroll.
 
Ett guldlöv låg på motorhuven när jag kom till bilen. Så underbart det är med alla färger.
 
På syföreningen pratade vi om vad vi är tacksamma för. Det är mycket som vi tar för självklart. Sist fick vi uppgift att välja en bild som visade det vi var mest tacksamma för.
Undrar ni vad jag valde?? En bild som symboliserade barn och barnbarn. Hade jag fått välja en till så hade jag valt den med potatis. Symbolen för att man får äta sig mätt varje dag.
Handen på hjärtat. :Hur ofta känner ni tacksamhet för det?? Jag tror att de flesta av oss tar det som självklart.
Min svärfar på ett litet torp i Småland med många barn, han odlade så länge han orkade potatis i massor. Det var trygghet för honom, att veta att hans familj inte behövde vara hungriga.
 
Jag har ingen undervärme på min ugn. I dag kom det en reparatör för att laga. Han drog ut ugnen och tog bort elementet som var sönderbränt. Så skulle han sätta i det nya och konstaterade att det var fel modell. Det var någon siffra som var fel på beställningen.
Nu har han beställt ett nytt och jag kan inte baka bullar.
 
Det brinner  i kaminen och regnet slår mot rutan. Det kan inte bli så mycket mysigare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0