Beröm

När jag handlar och lägger upp varorna på bandet brukar jag försöka lägga koden åt rätt håll. Aldrig tidigare har det hänt att kassapersonalen tackat mig och talat om så härligt det är med kunder som gör rätt.
Jag har gått med ett leende hela eftermiddagen och gissa om jag kommer att vara än mer noga i framtiden.
Mamma som satt i en kassa på ICA skulle vara stolt över mig. På den tiden var det inga koder vad jag minns, men alla år när vi gått och handlat, så noga mamma varit att inte bygga torn med varorna och lägga på rätt håll.  Tack mamma för eftermiddagens leende, och för att du lärde mig.
 
Utanför hemköp i Björklinge kunde man köpa hembakat kaffebröd och skänka pengar till en vårdcykel. Vilket bra initiativ. Tänk att få åka på utflykt med cykel när man inte orkar ta sig ut själv. Jag vet hur mycket mamma älskade att få åka en liten utflykt med bil, Tänk att få komma ännu närmare naturen med cykel
Välkomna att stötta insamlingen!!
 
 
Vi tränar vidare med nosework. Smilla och Ronja saktar allt mer ner tempot . Har slanten trillat ner?? Den 8 december skall vi gå doftprov. Går det så går det.
Blåzza skall jag testa på tävling.
 
 
 
Visst måste man väl vara imponerad. Det sitter små bitar möbeltassar med en droppe doftolja. De sitter bland veden, på kärran, på väggen,  på stegen, på... Den droppen skall hon markera genom att sätta nosen så nära det går och "frysa" där tills jag sagt bra.
Tävling ja. Då är det svårare Ny miljö, nya dofter, nervös matte, många hundar och människor, men vi skall testa så småningom. 
 
Lite kärleksört till mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0