Första dagen i oktober

I dag var det mössa och vantar som gällde när jag gick ut. Det blåste friskt och solen värmde inte, men det är otroligt vackert med sol på alla höstfärger. Nu gäller det att njuta och samla bidlderna på insidan ögonlocken för att plocka fram när snön yr utanför fönstren. Vet ni att för ett år sedan hade vi snö. LITE men ändå. Den kan vara nära
 
I dag har vi lagt en hel del tid på att hitta doftgömmor
En droppe doft i varje och nerstuckna i gräsmattan
 
Här ser ni en av dem
Blåzza nosar långsamt och metodiskt. Nu skall jag få upp hastigheten på henne. Samtidigt skall jag få ner hastigheten på de andra två
 
Här är det mjukost på ena gömman Tanken är då att hunden skall slicka mjukost och känna doften Samtidigt skall man mata dem med godis som belöning. Det fungerar på Smilla, men Ronja tar inget godis innan mjukosten är slut. Riktigt väl avslickad. DÅ först tar hon emot godis
Det är en utmaning.
 
Faktum är att blomkrukan står upp men det tror ni inte när ni ser bilden. Doftgömmorna placerades på lite högre höjd också.
Jag tog inga bilder på alla möbeltassbitar som sitter på husväggarna här. Nu varierar jag höjden. Ingen höjd dämpar de stora
 
Alltså, fy vad hon slickat av mjukosten dåligt. Det finns ju ost kvar!! Tur att jag kollade läget bland doftgrejerna
 
Matte här har du spillt doft. Hit med godis!! Jag har frusit doften ser du väl??
 
Aroniahäcken är otroligt vacker nu. Full av bär och ett glödande bladverk
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0