Hördes men syntes inte

Det är viktigt med reflexer!!
I morse låg dimman tät. Om grannarna fanns kvar kunde vi inte se.
När jag promenerade på vägen hörde jag att det kom en cykel, men var?? Plötsligt var den precis vid oss och genast var den borta igen. Riktigt läskigt.
 
Är det någon som saknar ett par rosa kalsonger/trosor, så kan ni kolla om det är era som ligger en bit bort i dikeskanten. Ibland funderar jag på om jag skall ta soppåse med mig och städa dikeskanterna längs den väg vi brukar gå. Får väl göra det snart, innan snön kommer. Det som göms i snö kommer fram i tö. Att hoppas att det skall multna bort är ingen ide.
 
I dag testade jag ett nytt sätt att rengöra ugnen. Man skall ställa in ättika i en skål och värma ugnen till 50 grader Efter en timme skall man låta ugnen svalna och sedan skulle det bara vara att torka ur den. Tjosan!!  Man skall inte tro på reklam. Den här gången var det reklam för ättika
Det fick bli rengöring med såpa, det som fungerat så länge jag kan minnas. Miljövänligt är det också.
 
Bokbussen har varit här. Jag har lånat både karta och guidebok om Budapest. Jag skall snart åka dit med Elsa och Johan . Nu skall jag läsa på.  
 
Blåzza och jag har förberett lite tyger och strukit, klippt isär  och sytt ihop. I morgon skall vi fortsätta.
Jag har gått händelserna lite i förväg och satt upp spöket på badrummet.  En del bonader tycker jag bättre om än andra. Detta är en sådan som jag gillar extra mycket, trots att jag inte vill fira Hallowen utan tycker att All helgona är vår gamla helg som vi skall ta vara på. 
 
Jag har ingen biologisk syster, men en älskad syster i hjärtat. Det är min första svägerska som har blivit som en lillasyster för mig. Så många år som vi har delat. Så många minnen vi delat. Sorg och glädje. I kväll har vi haft ett lååångt samtal på telefon. Jag går här och ler för mig själv åt vårt samtal.
Nu skall jag snart krypa till sängs och kanske drömma om något av de goda minnen som ploppade upp när vi pratades vid
Den gröna spindeln på bonaden har jag fått av Vendela. Den vann hon på Legoland och gav den till mig. En sådan fin gåva
Den gröna spindeln på väggen har jag fått i present tidigare. Den är lika älskad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0