Matte fattar inget!!

I morse så kände jag att det var en mus i mattes garderob. Jag frysmarkerade så fint, men matte sa att jag inte skulle fåna mig. Det finns inget där
Skulle hon säga.
Så småningom så kröp jag nästan in i strumplådan och visade med hel kroppen att det visst fanns något där. För att visa mig tog hon bort nedersta låda och vad fick hon se?? Musskit!!!. Ingen mus, men... 
Jag gav mig inte , och vips så sprang det ut en mus.
Den sprang över golvet och gömde sig bakom lådan med noseworkprylar. Då frös jag doften igen, men matte fattade fortfarande inte. Då tryckte jag in huvudet bakom lådan, och vips sprang musen ut i köket och försvann. Vet ni vad matte sa då??" Blåzza, varför tog du den inte?? Du är ju en råtthund."
Aldrig är hon nöjd (Jo ibland så...)
 
 
 
 
Ni skulle sett matte när hon tömde strumplådan på golvet. Hon tycker att möss är söta men samtidigt är dom ju skadedjur. Vet ni vad som fanns i lådan?? Ett liten musbo. Det var väldigt litet och det fanns inga musungar i det. Dom hade säkert varit lättare att fånga. Nu finns inte musboet längre och matte har väldig ordning i sin strumplåda. Alla udda strumpor är kastade.
 
Så kom Lexie och hennes flock och fikade. Då blev jag satt på undantag och Smilla fick komma in. Hon visade genast var musen finns. I ett skåp med vaser i köket. Hon försökte gräva sig in i det skåpet men det fick hon inte för matte   
 
 
Ronja tycker att Lexie är rolig en liten stund, sedan morrar hon åt henne. Smilla tyckte att musen var viktigare.
Flickorna åkte till skogen med Smilla och Lexie och dom hade visst jätteroligt Dom plockade svamp och Smilla åt blåbär. Lexie och Smilla jagade varandra och hade jätteroligt berättade matte för husse när dom kom hem.
 
Lexie måste vila sig ibland för det är ganska jobbigt för dom små benen att jaga Smilla
 
När matte satte in Smilla i deras hus tänkte hon äta upp musen som satt i en fälla på golvet i vardagsrummet. Dumma matte sa att det fick hon inte och så tog hon bort både fälla och mus. Nu har husse satt tillbaka fällan med ny ost.
 
Nu sitter jag i köket och vaktar om musen springer ut ur skåpet. Det är ganska jobbigt att hålla vakt hela tiden
Matte skall stänga in mig och sätta en fälla vid skåpet så får vi se om det blir fångst.
 
I morgon skall husse och jag ha mysdag. Matte och Ronja skall träffa Ronjas kompisar och Smilla skall hälsa på Lexie.
Vissa dagar händer det väldigt mycket
Håll tummarna för fångst i natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0