Mushistorien fortsätter

I natt har det varit ett himla liv. När jag gick upp i morse så rusade Blåzza till skåpet med vaser.
Jag öppnade dörren. Blåzza kröp in och välte vaser och  UT SPRANG EN MUS
 
Det här hade den sysslat med i natt
 
Blåzza visar att det finns något här inne
 
Så tog jag med mig Ronja och åkte till Hammarskog för att träffa raskompisar. På vägen släppte jag av Smilla som fick vara hos Lexie medan jag var borta. 
Lagottokompisar
 
Eftersom natten varit orolig och morgonen hektisk med lös mus i köket så var det på trekvart som jag kom i väg Det är väldigt fint där och fina promenadstigar. Vi var 9 Airedales med minst en tvåbening. Vi har träffats många år nu. Några har fallit ifrån och nya kommit till. I dag var det tre nya pojkar där den äldsta var 9 månader
 
En är skymd . Den med röd sele bor bara 900 m från mig. Ronja och Ior har träffats några gånger när vi båda promenerat samtidigt.
 
Här blev det lite bättre träff
 
 
 
Här är Molly, en gammal tant som liksom Ronja inte är trimbar längre utan får åka till Tovan och klippas
 
En skön promenad, mycket prat och lite fika senare åkte vi hemåt igen. Då hade Blåzza upptäckt att musen var nog under bänken
När hon krafsat bort brädan så kunde hon krypa in och skrämma mössen.
I morgon skall jag inhandla fångstbur och fällor. Nog har vi haft möss inne under åren, men under diskbänken. När man tagit ett par tre så brukar det vara slut. I år är det inte så.
 
Nu har jag rensat svampen som vi plockade i går Den ligger i torkollan.
Jag har stickat lite och tittat på nyheterna. I kväll skall jag inte vara uppe länge
 
God Natt Sov gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0