Valpmys och musdöd

I morse somande musen in. Vila i frid!!
 
 
I dag har Matilda, Gustav och Lexie varit här. Blåzza och jag tog en lååång promenad med dem  i skogen. Lexie var lös och Blåzza kopplad. Blåzza markerade en gång, men sedan brydde hon sig inte.
 
 
 
Ro hit med godis!!
 
Onödigt privat bild, men jag får inte bort den
 
Under stark kontroll var dom på köksgolvet tillsammans när vi kom hem.
Ronja är lektant och gillar Lexie, men hon blir trött.
 
Smilla fick komma in och då "isolerade" vi Blåzza som la sig att sova på min säng och helt struntade i leken på köksgolvet Det blir säkert bra det här.
 
Lexie fick lära sig äta våfflor!! Viktig kunskap i våran flock.
 
 
 
Ser ni att svansen går??
Vi myser brasa och pratar och jag njuter varje sekund som ungdomarna är här.
 
När dom hade åkt hem så beställde jag koppel och halsband till Blåzza för noseworktävlingar. Jag skall ALDRIG tävla!! Har ni hört det??
Nu tränar jag dom andra med pizzakartong doft och korv. Måntro vi skall våga testa doftprov om en månad?? De har helt annat arbetssätt än Blåzza. Dom jobbar snabbt och slarvigt.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0