Husse har rätt!!

När husse och matte fikade i förmiddags så åt dom ost och kex till kaffet. Matte är stenhård, men husse kan man beveka. Jag fick en sockerbitstor bit brieost och det fick Ronja också. Husse sa precis som det är att jag älskar ost. Matte blev jättearg och sa att det gör Ronja också och eftersom hon väger 4 ggr så mycket som jag så skall väl hon ha 4 ggr så stor bit ost??!!
Kan ni gissa hur det slutade??  
Precis. Vi fick mera ost fördelat efter mattes beräkning.
 
Efter fikat gick husse ut för att köra in trädgårdsmöblerna. Han öppnade grinden utan att kolla var jag fanns. Hihi! Jag hann med många äventyr innan matte började fundera på om husse visste var jag fanns. Det visste han inte.
Eftersom jag inte skvallrar så berättar jag inte vad matte sa till husse innan hon rusade ut med fickan full med godis. Jag kan väl viska lite tyst att hon var väldigt arg!!
 
Jag talar inte om var jag hade varit, men när matte ropade så var jag nästan borta i byn. Vet ni vad?? När jag hörde mitt namn rusade jag genast till matte och öronen fladdrade på mig. Gissa om matte blev glad för att jag kom direkt. Själv blev jag glad över allt godis.
 
Efter lunch tömde matte ur de sista blomkrukorna. Det blev massor av mjuk jord som hon la` i mina gropar. Jag har haft jätteroligt när jag grävt upp hålen igen. Det är så roligt att gräva i mjuk jord.
 
 I morse gick matte en lång promenad med oss. Sedan har jag sprungit låååångt och sedan grävt. Nu är jag väldigt trött i benen så nu skall jag gå och vila en stund
Hej då
 
Pussar från
Blåssa
 
 
 
Tråkigt när gamla lador får förfalla
 
 
 
 
 
Den här bollen kom på posten i går. Nu är den pumpad och jag klev upp på den med en gång för då har jag lärt mig att man får godis. Ronja hon fattade ingenting. Hon fattade inte att man måste åtminstone sätta framtassarna på bollen för att få godis. Tänk så trög hon är


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0