OR

Or är ett ord som ofta dyker upp i korsord. Varje gång tänker jag på pappa. Ibland när de köpte stark ost var det Or i den. Pappa hällde ut de små spindeldjureni handen och så fick jag slicka i mig dem. Så spännane det var. Så roligt det skulle vara att få uppleva det igen. 
 
 
Andra delikatesser från min barndom var torsktunga, torskkind och torskögon.
Torsktunga har jag sett på tv att det exporterar från Norge till de fina krogarna i Frankrike. 
Torskögonen var väldigt mjöliga med en hård bit i mitten. Det skulle jag inte vilja äta igen, men då var det spännande.
 
I dag har vi ätit lunch på Kocken och Kallskänkan i Fullerö. Vi åt dagens raggmunk med fläsk och lingonsylt. Nästa gång vi äter där, för det lär bli flera gånger, så skall jag ha med bajspåse. Portionerna var så stora, så det hade varit bra att ta med resterna hem till tjejerna. Vilken fest de skulle ha tyckt att det var.
 
Nu är krukan med daliorna inne. Nu skall jag regelbundet gå och peta i den och hoppas att jag får loss knölarna så att de får torka till nästa vår.
 
I dag har det varit en härlig dag, men nu behöver man jacka och snart mössa och vantar för att inte frysa
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0