Jag undrar

 
 
 Svårigheten att importera bilder, påverkas det av routern?? Kanske är det en dum fråga, men nu har vi ny router och nu gick det att importera igen. Nu gäller det nästa moment, om jag kan ladda upp så att ni får se dem
 
Skottdagen, sista dagen i februari 2020.Pappas bror var född på skottdagen och skulle ha fyllt 25 år i år Det tror jag men jag är lite osäker på om han föddes 1916 eller inte. Lite småroligt ar det med skottdagarna tycker jag.
I dag har Magnus varit här hela dagen. Det var länge sedan sist. Vi tog en lång skön promenad och såg både blåsippor och tussilago.
Vi var hos Anneli och hämtade kross. Vi var på Bombax och gosade med hundarna. och jag har tränar Blåzza att plocka upp saker : Nja, än har vi inte kommit så långt utan hon får belöning om hon tar föremålet i munnen svårast är det att ta en smörkniv i metall. Då belönas hon med kattmat.
Det hjälper inte mycket, trots att det på alla föemålen sitter fastsatt en tuggpinne. Träning ger färdighet.
Att sätta nosen mot mattes handflata är mycket lättare och motsatt lockande?? Att inte ta godis ur öppen hand, eller att inte  bry sig om knuten hand med godis i.
Vi fortsätter öva i morgon
 
I går var det en sen kväll efter musical på UKK så nu skall jag snart krypa till sängs men en bok
Först skall jag försöka ladda upp bilder till bloggen
Håll tummarna är ni snälla
 
Blåsippan ute i backarna står, niger och säger att nu är det vår  och det redan i februari
 
Små solar fanns det i massor, men det var inte så tätt så bara tre fastnade på den här bilden. Tussilago=uppståndelse=lycka= vår
 
Den här suddiga bilden borde inte varit med, men nu är den det
 
Jag har inte lyckats fånga henne just när hon griper om smörkniven/tuggpinnen, men hon gjorde det EN gång så vi är på väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0