Nu tar vi nya tag

  Efter massor av tid med datasupport på telia så har vi haft tillgång till datorn i TVÅ HELA DAGAR!!
Det nya modemet löste inte så många bekymmer, men just nu verkar det fungera tack och lov
Jag fick påminnelse om obetalda räkningar i fredags och jag var säker på att jag hade betalat dom, men tydligen så la´ datorn av precis när jag  klickade på  :skicka. Nåja nu är det årgärdat
 
I förra veckan var min brorsdotter här några dagar med sina fyra barn. Dom bor i Kungälv så det är inte så ofta vi träffas. Det var full rulle med olika aktiviteter.
 
Sedan har Blåzza och jag haft avslutning på specialsök med kong. När vi var ute och rastade före kursen i går, så fångade hon en mus. Det var inte roligt!! Tack och lov så släppte hon den när jag lät. Jag skrek INTE!!  eller gjorde jag det?
 
Nu skall vi gå på kurs i Högsta i apportering. Det kan kanske vara roligt att göra något annat är att leta dofter. Gissar att vi måste skaffa en liten apport till det lilla trollet.
Givetvis skall vi fortsätta med doftgömmor. Jag har beställt 3 kong i dag. Vi skall inte bara leta små-små bitar utan också gömma hela och halva och stora bitar. Köp 3, betala för 2 passade väldigt bra.
Behöver vi inte alla tre så finns det en liten Lexie som behöver något att tugga på. Hon fick en knota av ett älgben när hon var här sist. Det var inte självklart vad en sådan skall användas till.
Mina två tjejer satt nedanför diskbänken och talade högljutt om att det fanns gotta på bänken som dom ville ha. Det kommer säkert Lexie också att göra vad det lider.
 
Med hjälp av bensinslang och magneter kan man fixa doftgömmor som fungerar både med en bit kong eller en tops med en droppe doft till nosework
 
Vid nästa stadsresa skall vi skaffa en sådan här "korg" och lådor att sätta i så får vi plats med en massa bra-att-ha-saker till nosarbete. Henrik har kommit med en påse tomma snusdosor men dom får inte plats i dom små facken så vi får lösa det på något annat sätt. Snart måste Blåzza få en egen plats till allt sitt materal. Hon lånar ut till Ronja och Smilla också, men vi kallar det för hennes.
 
Den lilla söta fisken som fanns i akvariet på biotopia vill inte flytta över till datorn. Henrik fixade en massa annat när han och Helena var här i fredags kväll. Nästa gång skall jag be honom föra över bilder. När jag försökte i dag så var det lådorna  till material som gick att överföra Dessutom bilden på en blomsteruppsättning i form av en AIK-sköld till begravningen av Carl, en pojke från Björklinge som knivhöggs till döds för en tid sedan
 
Den kostade 10000 kronor  Det var färgade mörkt röda rosor och nejlikor i botten. Det blev väldigt vackert med den svarta färgen som det röda gav ett fint lyster åt.  Att det gula är rosor, nejlikor och krysantemum kan ni nästan se. Massor av blommor och en skicklig florist har behövts till denna
blomstersköld, som verkligen är något utöver vad jag någonsin sett
 
 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej! Jag undrar om ni har gjort doftgömman med bensin slang och magnet? Väldigt smart isåfall😊

2020-05-24 @ 21:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0