En svart helg

För Björklinge är det en svart helg. En tonårspojke har dött av en kniv som hölls av en annan tonåring.
Vilken tragedi för båda familjerna Deras liv kommer aldrig att bli det samma. 
För MÅNGA år sedan var det inbrott på en skola i Björklinge. De som tagit sig in hade bajsat i lokalerna och kletat ut avföringen lite varstans. Jag satt i Hem och Skola och jag minns att vi på mötet efter att det hänt, tyckte att vi tyckte att polisen skulle gå ut med namn på dem som ställt till det. Det var då det. Kanske 40 år sedan
 
I dag tycker jag inte så.
I går kväll hände det som man inte tror kan hända i ett litet samhälle.
I morse fanns namn på båda pojkarna i sociala medier och ganska snart så blev tonen   otrevlig mot förvarens familj. 
Så lite tolerans vi har i samhället. 
Det måste givetvis vara fasansfullt att mista sin son, men jag tror också att det är fasansfullt att ha en son som hållit i kniven. Ingenting blir bättre av att vi skuldbelägger någon
Jag tycker att vi skickar en styrkekram till alla inblandade, alltså även till de ungdomar som fanns med när det hände och som blev vittnen. Deras liv  förändrades också
 
 
Efter mörker kommer det ljus, även om det dröjer och vi misströstar
 
Den här fick Allan ta hand om så den lever inte längre
 
Mitt lilla troll
 
Jag vill INTE bli kammad. Försök inte!! Jag är mycket snabbare än du är matte och jag är absolut stendöv när du ropar på mig
 
När man får för lite frukost så får man ta sig in i foderhinken på egen hand
 
Matilda och Lexie
 
VAR RÄDDA OM VARANDRA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0