Första torsdagen på det nya året

 
 
 Vi startade tidigt i morse (för att vara oss alltså)
Klockan 8 öppnade "hörtanten" hade Allan läst Nu skulle han få hjälp med sin dyna. På dörren sitter en lapp att det är stängt.
Nästa "hörtant" kan hjälpa honom om han beställer tid. Första tid i slutet av februari.
Dynan är kopplad till tv och slingan på hörapparaterna.  När han inte har den står tv på maxljud för att han skall höra, och då blir det för tokigt för mig
 
Väldigt hög tid att tvätta bilen. Biltvätten trasig så vi fick åka till en annan. Tack och lov fungerade den så vi hade inte åkt till stan helt i onödan. Nu är bilen ren igen.
 
Hemma igen och en skön skogspromenad med tjejerna. Så kom Henrik, Helena, Matilda och Lexie ut. Allan fick hjälp med sin mobil och Henrik fixade så att dynan fungerar skönt med barn som kan teknik. Vi tränar Blåzza och Lexie att vara i samma lokal. Bebisar är inte så värst roligt tycker tjejerna
 
Henrik är ca 50 år yngre på bilden än i dag. På den tiden var han mest händig på att plocka sönder saker.
 
Så tänkte jag koka risgrynsgröt och öppnade ett nytt paket ris och mätte upp ris och vatten. Hönsen kommer att bli glada. Jag vill inte ha köttsmak på gröten
 
Baggarna var visserligen döda, men ..Nej. En massa konstiga bruna strå är det också.
 
Så kom posten och jag fick provsvar på blodprovet. Järnvärdet har stigit ännu mera. Jag skall lämna nya prov. Jag har alltid trott att det är bra att ha högt järnvärde, men tydligen är det inte det. Lagom är bäst. Undrar varför det inte är bra. Måste nog googla.
 
Nu är det nyheter från året som gått på tv. Jättebra program att sticka till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0